Elektromobilność Pojazdy wodorowe lepsze od elektrycznych? 26 października 2017 Elektromobilność Pojazdy wodorowe lepsze od elektrycznych? 26 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. W dzisiejszych czasach coraz częściej możemy spotkać na ulicy pojazdy wodorowe i elektryczne. Świat dąży nieprzerwanie do rozwoju cywilizacji i nauki. Wiedza ludzkości staje się coraz większa. Wiele wynalazków może przyczynić się nie tylko do polepszenia naszego życia, ale także do zmniejszenia szkodliwego działania na otaczający nas świat. Reklama Czym jest paliwo wodorowe? Wodór pozyskuje się najczęściej z metanu lub gazu ziemnego na drodze kopalnianej w sposób tradycyjny. Istnieją również inne drogi pozyskiwania tego pierwiastka. Są bardziej skomplikowane, ale można przy nich wykorzystać między innymi odpady komunalne czy wodę. Paliwo wodorowe posiada zatem wiele zalet. Jest łatwe w uzyskaniu i dostępne dla wszystkich państw. Kolejna zaleta to ochrona środowiska. Samochody wodorowe nie emitują spalin, tylko czystą parę wodną. Dzięki temu nic nie grozi naszej atmosferze. Pojazdy te ponadto poruszają się znacznie ciszej niż auta jeżdżące na tradycyjnych paliwach. Samochody elektryczne a hybrydowe Kolejnymi pojazdami, które przyczyniają się do ochrony środowiska, są samochody elektryczne. Jak one wypadają na tle pojazdów hybrydowych? Auta elektryczne są tanie w utrzymaniu. Koszt zakupu paliwa jest dużo wyższy niż naładowanie silnika elektrycznego. Kiedyś może zabraknąć surowców na paliwa, dlatego wówczas pozostaną nam jedynie pojazdy elektryczne. Samochody te są skonstruowane w bardzo prosty sposób, dzięki czemu poważne awarie są rzadkością. Wadą aut elektrycznych są duże baterie, które trzeba ładować co kilka godzin i zajmują przestrzeń załadunkową pojazdów. Ponadto dostęp do punktów doładowań samochodów elektrycznych nie jest wystarczający. Na ten moment lepsze mogą się wydawać samochody hybrydowe, które bardzo szybko zyskują na popularności, ponieważ łączą wygodę silnika spalinowego z ekologicznością i ekonomicznością. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.