Wiadomości OZE POLOmarket dba o środowisko naturalne 04 maja 2017 Wiadomości OZE POLOmarket dba o środowisko naturalne 04 maja 2017 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Nowe systemy chłodząco-grzewcze zainstalowane w sklepach POLOmarketu są przyjazne środowisku. W ramach pilotażu w niektórych obiektach zainstalowano też ogniwa fotowoltaiczne. Reklama IKEA, Orlen, LIDL to jedne z wielu marek, które wspierają odnawialne źródła energii. Większe firmy dają impuls do działania tym mniejszym, które podpatrują zastosowane rozwiązania i przystosowują je do swoich potrzeb. Tak między innymi postąpił POLO market. Sieć sklepów, która liczy niespełna 300 placówek w Polsce, postanowiła zmienić swoją politykę odnośnie środowiska oraz energii. Jednym z ważniejszych kroków poczynionych przez polską sieć sklepów jest optymalizacja zarządzania energią. W tym celu POLOmarket postanowił wykorzystywać układ sprężarkowy w swoich sklepach, do którego podłączone są wszystkie urządzenia tego typu. Dzięki niemu emitowana energia cieplna jest odzyskiwana i może zostać wykorzystana do późniejszego ogrzewania – rozwiązanie wydaje się idealne w szczególności na miesiące zimowe. Zwiększoną efektywność cieplną sklepy osiągają również dzięki zastosowaniu ogrzewania podłogowego. Dodatkowo w niektórych obiektach zainstalowane zostały panele solarne służące do podgrzewania wody. – Przez rok aż 1445 kWh energii potrzebnej na podgrzanie wody pozyskaliśmy z paneli solarnych, 99 kWh zaś zostało zużytych do zasilenia pompy obiegowej – komentuje Grzegorz Dukowski, kierownik ds. technicznych w POLOmarkecie. Oprócz inwestycji w eliminowanie nadmiernej energochłonności układów chłodniczych i grzewczych POLOmarket stosuje również system BMS odpowiedzialny za planowe i efektywne włączanie wszystkich urządzeń elektrycznych w sklepie. System pozwala m.in. na zdalne kontrolowanie urządzeń chłodniczych. Co ważne, POLOmarket nie inwestuje w ekologiczne rozwiązania tylko w imię oszczędności. Polityka proekologiczna wpisuje się w niedawno nakreślone założenia firmy, więc można spodziewać się kolejnych pomysłów, które z pewnością zarówno sieci POLOmarket, jak i naturze wyjdą na dobre. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.