Elektromobilność Polska elektromobilność z duńskim wsparciem 21 grudnia 2016 Elektromobilność Polska elektromobilność z duńskim wsparciem 21 grudnia 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Jak planuje Ministerstwo Energii do 2020 roku ma powstać w naszym kraju około 6500 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Pomóc w tej inwestycji ma m.in. klaster technologiczny Insero z Danii, jak donosi „Dziennik Gazeta Prawna”. Reklama Jak informuje DGP w roku 2017 Insero dostarczyć ma do Polski 500 pojazdów elektrycznych wraz z ładowarkami. Firma wspomóc ma także polskich operatorów źródeł energii odnawialnej w budowie 2000 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Samochody Insero wypożyczone zostaną samorządom. Część z nich, jak pisze „Dziennik Gazeta Prawna” funkcjonować ma jako np. gimbusy obecne w wielu mniejszych gminach. Część samochodów elektrycznych będzie także można wypożyczyć od samorządów, podobnie jak jest to aktualnie zorganizowane z rowerami. Jak mówi Sylwia Koch-Kopyszko, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Biogazowego „Na razie Duńczycy proponują promocyjne stawki, ale wiadomo, że potem będą chcieli na tym zarobić”. Koch-Kopyszko jest także szefową nowozałożonego Polskiego Stowarzyszenia Elektromobilności, które ma wspierać budowę infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. W założeniu tego rodzaju punkty ładowania pojazdów elektrycznych mają być od siebie oddalone o nie więcej niż 50 km. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.