Elektromobilność Polska elektromobilność z duńskim wsparciem 21 grudnia 2016 Elektromobilność Polska elektromobilność z duńskim wsparciem 21 grudnia 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Tesla czy BYD – która technologia baterii wygrywa? Sprawdź analizę niemieckich naukowców Producenci aut elektrycznych niechętnie dzielą się szczegółowymi informacjami o zastosowanych technologiach. Grupa niemieckich naukowców z Politechniki w Akwizgranie wzięła sprawy w swoje ręce. Porównali ze sobą baterie zastosowane w autach amerykańskiego koncernu Tesla oraz chińskiego – BYD. Budownictwo Nowe życie starych domów: jak energia ze słońca wspiera remontowe marzenia Polaków Rosnące ceny działek budowlanych, długi czas oczekiwania na nowe inwestycje oraz coraz większa świadomość ekologiczna sprawiają, że wielu Polaków wybiera dziś inną drogę do własnego domu – zamiast budować od zera, wolą tchnąć nowe życie w istniejące, często zaniedbane nieruchomości. Jak planuje Ministerstwo Energii do 2020 roku ma powstać w naszym kraju około 6500 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Pomóc w tej inwestycji ma m.in. klaster technologiczny Insero z Danii, jak donosi „Dziennik Gazeta Prawna”. Reklama Jak informuje DGP w roku 2017 Insero dostarczyć ma do Polski 500 pojazdów elektrycznych wraz z ładowarkami. Firma wspomóc ma także polskich operatorów źródeł energii odnawialnej w budowie 2000 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Samochody Insero wypożyczone zostaną samorządom. Część z nich, jak pisze „Dziennik Gazeta Prawna” funkcjonować ma jako np. gimbusy obecne w wielu mniejszych gminach. Część samochodów elektrycznych będzie także można wypożyczyć od samorządów, podobnie jak jest to aktualnie zorganizowane z rowerami. Jak mówi Sylwia Koch-Kopyszko, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Biogazowego „Na razie Duńczycy proponują promocyjne stawki, ale wiadomo, że potem będą chcieli na tym zarobić”. Koch-Kopyszko jest także szefową nowozałożonego Polskiego Stowarzyszenia Elektromobilności, które ma wspierać budowę infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. W założeniu tego rodzaju punkty ładowania pojazdów elektrycznych mają być od siebie oddalone o nie więcej niż 50 km. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.