Elektromobilność Polska elektromobilność z duńskim wsparciem21 grudnia 2016 Elektromobilność Polska elektromobilność z duńskim wsparciem21 grudnia 2016Przeczytaj także Wiadomości OZE Heinz wleje ketchup do papierowej butelki nadającej się w 100% do recyklingu. Jak to możliwe? W 2021 roku odpady z opakowań żywności i napojów serwowanych na wynos były jednym z głównych typów oceanicznych śmieci. Na szczycie listy znalazły się plastikowe torby i butelki. Pora skończyć z plastikowymi butelkami – zdecydował gigant na rynku sosów Heinz i zaproponował papierowe opakowanie w 100% nadające się do recyklingu. Elektromobilność Stacje ładowania aut elektrycznych Tauron. Gdzie powstaną setki nowych punktów? Stacje ładowania aut elektrycznych od Taurona rosną jak grzyby po deszczu. Już ponad 70 ogólnodostępnych stacji ładowania budowanych przez Tauron Dystrybucja jest przyłączonych do sieci. Obecnie firma buduje przyłącza dla kolejnych 200 obiektów. Gdzie najlepiej będzie poruszać się autem elektrycznym? Jak planuje Ministerstwo Energii do 2020 roku ma powstać w naszym kraju około 6500 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Pomóc w tej inwestycji ma m.in. klaster technologiczny Insero z Danii, jak donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.Jak informuje DGP w roku 2017 Insero dostarczyć ma do Polski 500 pojazdów elektrycznych wraz z ładowarkami. Firma wspomóc ma także polskich operatorów źródeł energii odnawialnej w budowie 2000 punktów ładowania pojazdów elektrycznych.Samochody Insero wypożyczone zostaną samorządom. Część z nich, jak pisze „Dziennik Gazeta Prawna” funkcjonować ma jako np. gimbusy obecne w wielu mniejszych gminach. Część samochodów elektrycznych będzie także można wypożyczyć od samorządów, podobnie jak jest to aktualnie zorganizowane z rowerami.Jak mówi Sylwia Koch-Kopyszko, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Biogazowego „Na razie Duńczycy proponują promocyjne stawki, ale wiadomo, że potem będą chcieli na tym zarobić”. Koch-Kopyszko jest także szefową nowozałożonego Polskiego Stowarzyszenia Elektromobilności, które ma wspierać budowę infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. W założeniu tego rodzaju punkty ładowania pojazdów elektrycznych mają być od siebie oddalone o nie więcej niż 50 km.Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.