Depesze Polskie autobusy wodorowe będą przewozić pasażerów we Francji 15 marca 2024 Depesze Polskie autobusy wodorowe będą przewozić pasażerów we Francji 15 marca 2024 Przeczytaj także Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Autobusy wodorowe marki Solaris będą częścią pilotażowego projektu wodorowego, realizowanego przez Île-de-France Mobilités. Do 2025 roku producent dostarczy do Francji łącznie 22 modele Solaris Urbino 12 hydrogen. Reklama Firma Solaris Bus & Coach została wybrana jako dostawca 22 autobusów wodorowych Solaris Urbino 12 hydrogen dla Île-de-France Mobilités. Przetarg został ogłoszony przy wsparciu CATP (Centrale d’Achat du Transport Public), czyli francuskiej centrali zakupowej dla klientów publicznych w ramach oceny potencjału technologii wodorowej dla systemu transportu publicznego w regionie. Próba ta jest częścią większych inicjatyw i inwestycji podejmowanych od 2018 roku, których celem jest odnowienie całej floty autobusowej w Île-de-France. Ten pilotażowy projekt jest jednym z najbardziej ambitnych i najszybszych tego typu inicjatyw w Europie. To zamówienie umacnia pozycję producenta jako lidera na europejskim rynku pojazdów wodorowych i zeroemisyjnych. W samym 2023 roku, 44,5% wszystkich wodorowych autobusów zarejestrowanych w Europie miało logo Solaris. – Jesteśmy niezwykle wdzięczni i zaszczyceni tą możliwością. Dziękujemy Île-de-France Mobilités i CATP za zaufanie. Nasze zaangażowanie w rozwój technologii bezemisyjnych jest niezmienne, a ten projekt to doskonała okazja do pokazania naszych możliwości w obszarze elektromobilności – mówi Brice Bonavia, Dyrektor Solaris Bus & Coach na rynek francuski. Zwycięstwo Solarisa jest nie tylko potwierdzeniem wysokiej jakości produktu, ale także rosnącej popularności tego rozwiązania. Coraz większe grono operatorów postrzega technologię wodorową jako docelowe rozwiązanie dla swoich systemów transportu publicznego. Modele Urbino hydrogen zostały do tej pory zamówione i dostarczone do klientów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Niderlandów, Niemiec, Polski, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji i Włoch. Źródło: informacja prasowa – Solaris Bus & Coach Fot. Solaris Bus & Coach Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.