Wiadomości OZE Pomorze wesprze finansowo projekt międzynarodowej ścieżki rowerowej 13 marca 2018 Wiadomości OZE Pomorze wesprze finansowo projekt międzynarodowej ścieżki rowerowej 13 marca 2018 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Projekt EuroVelo można nazwać siecią rowerowych autostrad, które mają połączyć Europę. Jedną z jej „nitek” jest trasa EuroVelo 9, łącząca południe oraz północ Europy. Wiele wskazuje na to, że już niedługo odcinek ten zostanie dokończony, w dużej mierze dzięki niedawno podjętej przez samorząd województwa pomorskiego decyzji o finansowym wsparciu dla rowerowego projektu. Gdy prace nad EuroVelo 9 zostaną finalnie zakończone, rowerzyści będą mogli wyruszyć z Gdańska przez Poznań, Brno, Wiedeń, Lublanę i Triest, do Puli. By przejechać ścieżkę rowerową od początku do końca, konieczne będzie pokonanie 1930 km, co z pewnością będzie wymagać sporego wysiłku. By było to jednak możliwe, konieczne jest dokonanie prac w województwie pomorskim. Reklama „Odcinek na trasie Drewnica-Mikoszewo, biegnący po wale wiślanym, jest brakującym ogniwem łączącym dwie trasy międzynarodowe, czyli nadbałtycką trasę rowerową (EuroVelo 10) oraz Wiślaną Trasę Rowerową (EuroVelo 9)”, powiedziała Marta Chełkowska z Departamentu Turystyki. Całość inwestycji potrzebnej do zrealizowania (od stworzenia potrzebnej dokumentacji, po prace budowlane) wyceniana jest na ok. 100 tysięcy złotych. Samorząd województwa pomorskiego zdecydował się sfinansować połowę kosztów, z kolei cała reszta zostanie pokryta przez gminę Stegna, która liczy na uzyskanie dofinansowania w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Rosja 2014-2020. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.