Fotowoltaika Ponad 4 mln euro od NCBR dla Saule Technologies na rozwój modułów perowskitowych 05 maja 2020 Fotowoltaika Ponad 4 mln euro od NCBR dla Saule Technologies na rozwój modułów perowskitowych 05 maja 2020 Przeczytaj także Fotowoltaika Chińskie panele fotowoltaiczne. Jak wpływają na rynek OZE? W ostatnich latach Chiny zmonopolizowały światowy rynek OZE. Ponad połowa sprzedawanych paneli fotowoltaicznych pochodzi z Azji. Jak import wpływa na rozwój zielonej energetyki w Polsce i na świecie? To szansa na tanią transformację czy niepotrzebna konkurencja dla lokalnego rynku? Fotowoltaika Co zrobić, gdy firma instalująca fotowoltaikę zbankrutowała? Poradnik dla poszkodowanych klientów Rosnąca popularność instalacji fotowoltaicznych sprawiła, że na rynku zaczęło pojawiać się coraz więcej firm oferujących tego typu panele. Zmiany w ustawie o OZE, które weszły w życie 1 kwietnia 2022 roku, sprawiły, że istnienie wielu firm stanęło pod znakiem zapytania. Co w takim razie zrobić, kiedy firma, która zamontowała nam fotowoltaikę lub wydzierżawiła grunt pod farmę PV, upadnie? Narodowe Centrum Badań i rozwoju przyznało grant firmie Saule Technolgies na rozwój technologii ogniw perowskitowych. Jego budżet to 4,35 mln euro. Ogniwa mają być wykorzystane w urządzeniach z obszaru Internetu Rzeczy. Reklama Dofinansowanie ma być wykorzystane w celu optymalizacji ogniwa w warunkach gorszego nasłonecznienia. Saule Technologies już w tej chwili prowadzi rozmowy z potencjalnymi odbiorcami ich produktów. Artur Kupczunas, jeden z założycieli firmy, bierze pod uwagę klientów z sektorów mikroelektroniki, big data i telekomunikacji. W połowie 2019 roku firma zapowiadała uruchomienie we Wrocławiu pilotażowej linii produkcyjnej. Jej zdolność produkcyjna na początku miała wynosić do 40 tys. m2 wyprodukowanych urządzeń w skali roku, a w 2020 roku osiągałaby już 200 tys. m2. Wtedy ST mówiło o sprawności swoich modułów perowskitowych na poziomie 10 proc. Kilka miesięcy wcześniej chwaliła się 17,6 proc. na poziomie ogniwa. Ostatecznie linia nie powstała w zapowiadanych terminach, a obecnie prace wstrzymano. Powodem jest pandemia koronawirusa- kierownicy odpowiedzialni za budowę linii musieli wrócić do swoich krajów. Prace zostaną wznowione, gdy sytuacja epidemiczna na to pozwoli. Źródło: gramwzielone.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.