Fotowoltaika Ponad 4 mln euro od NCBR dla Saule Technologies na rozwój modułów perowskitowych 05 maja 2020 Fotowoltaika Ponad 4 mln euro od NCBR dla Saule Technologies na rozwój modułów perowskitowych 05 maja 2020 Przeczytaj także Fotowoltaika Ruszyła największa farma PV w Europie. Ponad milion paneli na 500 hektarach W środę 10 kwietnia uruchomiona została największa elektrownia fotowoltaiczna w Europie. Instalacja ma 605 MW mocy i mieści się w miejscowości niemieckiej miejscowości Borna niedaleko Lipska. W ciągu najbliższych kilku miesięcy ma być jeszcze rozbudowywana. Fotowoltaika Mrówczan dimetyloamoniowy może zrewolucjonizować fotowoltaikę Panele perowskitowe już od kilku lat są w centrum zainteresowania jeśli chodzi o badania nad przyszłością fotowoltaiki. Naukowcy stale zwiększają ich wydajność, a przedsiębiorstwa coraz śmielej mówią o komercjalizacji tej technologii. Tworzenie paneli perowskitowych nadal jest jednak trudne ze względu na dużą reaktywność tego materiału. Teraz jednak może się to zmienić dzięki odkryciu międzynarodowej grupy badaczy. Narodowe Centrum Badań i rozwoju przyznało grant firmie Saule Technolgies na rozwój technologii ogniw perowskitowych. Jego budżet to 4,35 mln euro. Ogniwa mają być wykorzystane w urządzeniach z obszaru Internetu Rzeczy. Reklama Dofinansowanie ma być wykorzystane w celu optymalizacji ogniwa w warunkach gorszego nasłonecznienia. Saule Technologies już w tej chwili prowadzi rozmowy z potencjalnymi odbiorcami ich produktów. Artur Kupczunas, jeden z założycieli firmy, bierze pod uwagę klientów z sektorów mikroelektroniki, big data i telekomunikacji. W połowie 2019 roku firma zapowiadała uruchomienie we Wrocławiu pilotażowej linii produkcyjnej. Jej zdolność produkcyjna na początku miała wynosić do 40 tys. m2 wyprodukowanych urządzeń w skali roku, a w 2020 roku osiągałaby już 200 tys. m2. Wtedy ST mówiło o sprawności swoich modułów perowskitowych na poziomie 10 proc. Kilka miesięcy wcześniej chwaliła się 17,6 proc. na poziomie ogniwa. Ostatecznie linia nie powstała w zapowiadanych terminach, a obecnie prace wstrzymano. Powodem jest pandemia koronawirusa- kierownicy odpowiedzialni za budowę linii musieli wrócić do swoich krajów. Prace zostaną wznowione, gdy sytuacja epidemiczna na to pozwoli. Źródło: gramwzielone.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.