Elektromobilność Porsche będzie współpracować z Audi 16 lutego 2018 Elektromobilność Porsche będzie współpracować z Audi 16 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Technologia niezbędna do produkcji samochodów elektrycznych jest coraz tańsza, więc pojazdy te stają powszechne. Mimo to producenci nadal dążą do minimalizacji ponoszonych kosztów. Porsche i Audi to jedne z tych marek, które w celu obustronnych korzyści będą ze sobą współpracować przy ich budowie. Współpraca została zawiązana po to, aby opracować uniwersalną płytę podłogową, która byłaby bazą dla elektrycznych pojazdów obu marek. Nie bez znaczenia jest fakt, że zarówno Audi oraz Porsche należą do jednego koncernu – Volkswagena. Inaczej współpraca byłaby niemożliwa. Reklama Motywacja zarówno dla Audi jak i Porsche jest prosta – ograniczenie kosztów produkcji nowych modeli za sprawą co najmniej jednej części wspólnej. Korzystanie z tej samej płyty podłogowej pozwoliłoby zredukować wydatki ponoszone na linii produkcyjnej. Nad zadaniem pracują już dwa zespoły wykwalifikowanych pracowników – 550 osób z Audi oraz 300 z Porsche. Wymieniają się one spostrzeżeniami na bieżąco, głównie poprzez internetowe konferencje. Według medialnych informacji już w 2021 roku może pojawić się na rynku ich pierwszy elektryczny samochód. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.