Elektromobilność Porsche będzie współpracować z Audi 16 lutego 2018 Elektromobilność Porsche będzie współpracować z Audi 16 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Technologia niezbędna do produkcji samochodów elektrycznych jest coraz tańsza, więc pojazdy te stają powszechne. Mimo to producenci nadal dążą do minimalizacji ponoszonych kosztów. Porsche i Audi to jedne z tych marek, które w celu obustronnych korzyści będą ze sobą współpracować przy ich budowie. Współpraca została zawiązana po to, aby opracować uniwersalną płytę podłogową, która byłaby bazą dla elektrycznych pojazdów obu marek. Nie bez znaczenia jest fakt, że zarówno Audi oraz Porsche należą do jednego koncernu – Volkswagena. Inaczej współpraca byłaby niemożliwa. Reklama Motywacja zarówno dla Audi jak i Porsche jest prosta – ograniczenie kosztów produkcji nowych modeli za sprawą co najmniej jednej części wspólnej. Korzystanie z tej samej płyty podłogowej pozwoliłoby zredukować wydatki ponoszone na linii produkcyjnej. Nad zadaniem pracują już dwa zespoły wykwalifikowanych pracowników – 550 osób z Audi oraz 300 z Porsche. Wymieniają się one spostrzeżeniami na bieżąco, głównie poprzez internetowe konferencje. Według medialnych informacji już w 2021 roku może pojawić się na rynku ich pierwszy elektryczny samochód. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.