Elektromobilność Porsche będzie współpracować z Audi 16 lutego 2018 Elektromobilność Porsche będzie współpracować z Audi 16 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Technologia niezbędna do produkcji samochodów elektrycznych jest coraz tańsza, więc pojazdy te stają powszechne. Mimo to producenci nadal dążą do minimalizacji ponoszonych kosztów. Porsche i Audi to jedne z tych marek, które w celu obustronnych korzyści będą ze sobą współpracować przy ich budowie. Współpraca została zawiązana po to, aby opracować uniwersalną płytę podłogową, która byłaby bazą dla elektrycznych pojazdów obu marek. Nie bez znaczenia jest fakt, że zarówno Audi oraz Porsche należą do jednego koncernu – Volkswagena. Inaczej współpraca byłaby niemożliwa. Reklama Motywacja zarówno dla Audi jak i Porsche jest prosta – ograniczenie kosztów produkcji nowych modeli za sprawą co najmniej jednej części wspólnej. Korzystanie z tej samej płyty podłogowej pozwoliłoby zredukować wydatki ponoszone na linii produkcyjnej. Nad zadaniem pracują już dwa zespoły wykwalifikowanych pracowników – 550 osób z Audi oraz 300 z Porsche. Wymieniają się one spostrzeżeniami na bieżąco, głównie poprzez internetowe konferencje. Według medialnych informacji już w 2021 roku może pojawić się na rynku ich pierwszy elektryczny samochód. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.