Elektromobilność Porsche zwiększa tempo 13 listopada 2017 Elektromobilność Porsche zwiększa tempo 13 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W tym wypadku nie chodzi o szybkość najnowszych modeli Porsche, ale o coraz lepsze wyniki finansowe, bowiem zysk operacyjny niemieckiego przedsiębiorstwa, jego przychody, liczba dostaw oraz stan zatrudnienia ciągle się zwiększają. Pierwsze dziewięć miesięcy 2017 roku jest bardzo udanym okresem dla Porsche. Jego zysk operacyjny wzrósł o pięć procent, a przychody o cztery procent (do 17,1 miliarda euro). Dostarczono 185 898 samochodów, co daje wzrost o cztery procent. Obecny stan zatrudnienia to 29 284 osób. Reklama Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, powiedział: „Konsekwentnie wykorzystujemy naszą wysoką rentowność do finansowania rozwoju elektromobilności i nowych technologii. Nowe wyścigowe warianty 911 oraz nowe odsłony modeli Panamera i Cayenne cieszą się znaczną popularnością. Spotykamy się również z pozytywnym odbiorem technologii hybrydowego napędu plug-in. Z tego względu zarówno w przypadku modelu Panamera, jak i Panamera Sport Turismo wprowadziliśmy najmocniejszy wariant właśnie z napędem hybrydowym. W 2019 roku pójdziemy o krok dalej i zaprezentujemy pierwszy w pełni elektryczny sportowy samochód Porsche – Mission E”. W sprawie przyszłości Porsche stanowisko zajął również Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu odpowiedzialny za finanse oraz IT, który stwierdził, że „wysoki poziom inwestycji w elektromobilność i cyfryzację to wielkie wyzwanie dla producenta sportowych samochodów”. Najbliższe lata przyniosą zwiększone o trzy miliardy euro inwestycje w hybrydy plug-in oraz pojazdy całkowicie elektryczne, co automatycznie spowoduje wzrost zatrudnienia o kolejne 1200 osób. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.