Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Powstaje pierwszy na świecie ekologiczny pojazd pasażerski o prędkości 1000 km/h 

Powstaje pierwszy na świecie ekologiczny pojazd pasażerski o prędkości 1000 km/h 

Powstaje pierwszy na świecie ekologiczny pojazd pasażerski o prędkości 1000 km/h 

FluxJet to elektryczny środek transportu przypominający hybrydę samolotu i pociągu. Rozpoczęły się wstępne prace budowlane toru, na którym będzie poruszał się ten środek pojazd. 

Reklama

Pojazd pasażerski o prędkości 1000 km/h

Kanadyjska firma TransPod zaprezentowała FluxJet – nowy pojazd elektryczny typu hyperloop, który przewozi pasażerów i ładunki wewnątrz rur niskociśnieniowych. Do tego jest w pełni elektryczny, a jego emisja bezpośrednia dwutlenku węgla do atmosfery jest zerowa, co czyni go przyjaznym dla środowiska.

FluxJet porusza się bez kontaktu z podłożem po chronionym torze z prędkością ponad 1 000 km/h – szybciej niż odrzutowiec i trzykrotnie szybciej niż pociąg szybkiej kolei. Twórcy nazywają go „samolotem bez skrzydeł”.

Pojazd będzie kursował wyłącznie na linii TransPod, systemie sieciowym ze stacjami w kluczowych miejscach i głównych miastach Kanady. FluxJet oparty ma być oparty na przełomowych innowacjach w zakresie napędu i systemów czystej energii – bez użycia paliw kopalnych. Całość ma być zaprojektowana w celu szybkiego, niedrogiego i bezpiecznego podróżowania.

Superszybki i ekologiczny transport

Niedawno firma TransPod potwierdziła finansowanie w wysokości 550 mln $ i poinformowała o kolejnym etapie projektu infrastrukturalnego o wartości 18 mld $. Polega on na budowie linii TransPod łączącej miasta Calgary i Edmonton w stanie Alberta w Kanadzie. 

Rozpoczęły się wstępne prace budowlane, w tym ocena oddziaływania na środowisko. Projekt ma stworzyć do 140 tys. miejsc pracy i dodać 19,2 mld $ do PKB regionu w trakcie budowy. Po uruchomieniu linii TransPod, podróż tym środkiem transportu ma kosztować pasażerów o około 44% mniej niż bilet lotniczy i zmniejszyć emisję CO2 o 636 tys. ton rocznie – twierdzą twórcy rozwiązania.

– TransPod wprowadza gruntowne zmiany w zakresie ultraszybkich, bezemisyjnych przewozów pasażerskich i towarowych pomiędzy głównymi miastami – powiedział Yung Wu, prezes MaRS Discovery District.

Pomniejszony model FluxJet został zaprezentowany w dniach 20-21 lipca na pokazie w Toronto. Ważący prawie 1 tonę środek transportu zademonstrował procedurę startu, przejazdu i zakończenia trasy w swojej prowadnicy.

– FluxJet (…) ma zaspokoić potrzeby pasażerów i zmniejszyć nasze uzależnienie od ciężkich odrzutowców i autostrad wykorzystujących paliwa kopalne – powiedział Ryan Janzen, współzałożyciel i dyrektor techniczny TransPod.

źródło: pap-mediaroom.pl/ transpod.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.