Elektromobilność Premiera ekskluzywnego samochodu elektrycznego Elextra w 2020 roku 22 marca 2018 Elektromobilność Premiera ekskluzywnego samochodu elektrycznego Elextra w 2020 roku 22 marca 2018 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Już za dwa lata rynek elektrycznych samochodów rozszerzy się o innowacyjny, elektryczny samochód szwajcarskiego designu – Elextra. Projektant Classic Factory, Robert Palm podkreśla, że auto wyposażone jest w rewolucyjny napęd elektryczny, co spowoduje „redefinicję supersamochodu”. Jego premiera odbędzie się w 2020 roku. 4-drzwiowy szwajcarski projekt z napędem na 4 koła jest w stanie w czasie krótszym niż 2,3 sekundy osiągnąć prędkość 100 km/h. Maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Samochód wyposażono w podwójny 650 KM silnik. Na naładowanej baterii może przejechać koło 600 km. Projektant informuje, że zostanie wyprodukowanych tylko 150 egzemplarzy tego modelu. Reklama Elextra zbudowana jest przede wszystkim z włókna węglowego, które w porównaniu do stali jest lżejsze i bardziej wytrzymałe. Dzięki elementom karbonowym pojazd jest lżejszy od standardowego auta o 25%. Szwajcarowie oferują całkowicie nowy, rewolucyjny napęd elektryczny, który zapewnia znaczną poprawę w stosunku do konwencjonalnych systemów. Moment obrotowy jest elektronicznie i niezależnie rozdzielany na przednie i tylnie koła. Rezultatem tego jest niezrównana przyczepność w każdych warunkach. Silnik utrzymuje tą samą moc przy zmniejszeniu o połowę wielkości silników elektrycznych. Ta nowa technologia pozwala również rozwiązać problem przegrzania, ponieważ nie wymaga żadnych dodatkowych systemów chłodzenia. Nie ma zatem ograniczeń w wielokrotnych przyspieszeniach lub przy większych prędkościach. „Ideą ELEXTRA jest połączenie czystych linii przypominających najbardziej ekscytujące włoskie supersamochody z przeszłości, a jednocześnie zdecydowanie wybiegające w przyszłość dzięki niskiemu, eleganckiemu i pięknemu wzornictwu w połączeniu z najnowocześniejszą technologią”, wyjaśnia Robert Palm. Samochód jest konstruowany ręcznie w pobliżu Stuttgartu w Niemczech przez jedną z wiodących na świecie firm specjalizujących się w produkcji małoseryjnej o najwyższej jakości. Na stronie jednak wskazano nazwy tej firmy. Źródło: Elextra, Classic Factory, Green Evolution Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.