Elektromobilność Premiera ekskluzywnego samochodu elektrycznego Elextra w 2020 roku 22 marca 2018 Elektromobilność Premiera ekskluzywnego samochodu elektrycznego Elextra w 2020 roku 22 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Już za dwa lata rynek elektrycznych samochodów rozszerzy się o innowacyjny, elektryczny samochód szwajcarskiego designu – Elextra. Projektant Classic Factory, Robert Palm podkreśla, że auto wyposażone jest w rewolucyjny napęd elektryczny, co spowoduje „redefinicję supersamochodu”. Jego premiera odbędzie się w 2020 roku. 4-drzwiowy szwajcarski projekt z napędem na 4 koła jest w stanie w czasie krótszym niż 2,3 sekundy osiągnąć prędkość 100 km/h. Maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Samochód wyposażono w podwójny 650 KM silnik. Na naładowanej baterii może przejechać koło 600 km. Projektant informuje, że zostanie wyprodukowanych tylko 150 egzemplarzy tego modelu. Reklama Elextra zbudowana jest przede wszystkim z włókna węglowego, które w porównaniu do stali jest lżejsze i bardziej wytrzymałe. Dzięki elementom karbonowym pojazd jest lżejszy od standardowego auta o 25%. Szwajcarowie oferują całkowicie nowy, rewolucyjny napęd elektryczny, który zapewnia znaczną poprawę w stosunku do konwencjonalnych systemów. Moment obrotowy jest elektronicznie i niezależnie rozdzielany na przednie i tylnie koła. Rezultatem tego jest niezrównana przyczepność w każdych warunkach. Silnik utrzymuje tą samą moc przy zmniejszeniu o połowę wielkości silników elektrycznych. Ta nowa technologia pozwala również rozwiązać problem przegrzania, ponieważ nie wymaga żadnych dodatkowych systemów chłodzenia. Nie ma zatem ograniczeń w wielokrotnych przyspieszeniach lub przy większych prędkościach. „Ideą ELEXTRA jest połączenie czystych linii przypominających najbardziej ekscytujące włoskie supersamochody z przeszłości, a jednocześnie zdecydowanie wybiegające w przyszłość dzięki niskiemu, eleganckiemu i pięknemu wzornictwu w połączeniu z najnowocześniejszą technologią”, wyjaśnia Robert Palm. Samochód jest konstruowany ręcznie w pobliżu Stuttgartu w Niemczech przez jedną z wiodących na świecie firm specjalizujących się w produkcji małoseryjnej o najwyższej jakości. Na stronie jednak wskazano nazwy tej firmy. Źródło: Elextra, Classic Factory, Green Evolution Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.