Wiadomości OZE Prezydent Krakowa apeluje o zmiany w ustawie o elektromobilności. Chodzi o zasady wewnątrz stref czystego transportu 25 czerwca 2019 Wiadomości OZE Prezydent Krakowa apeluje o zmiany w ustawie o elektromobilności. Chodzi o zasady wewnątrz stref czystego transportu 25 czerwca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Apel o wprowadzenie zmian w ustawach regulujących kwestie zanieczyszczeń powietrza z transportu skierował do premiera Mateusza Morawieckiego prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. Włodarz stolicy województwa małopolskiego chce, by samorządy miały większą swobodę w kształtowaniu zasad w obrębie stref czystego transportu w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Reklama Od początku roku na krakowskim Kazimierzu została uruchomiona w ramach pilotażu pierwsza w Polsce strefa czystego transportu. Po półrocznym okresie działania prezydent Krakowa miał podsumować jej działanie i ewentualnie wprowadzić ją na stałe. Tymczasem w marcu radni podjęły uchwałę prowadzącą do liberalizacji zasad wewnątrz niej, co w praktyce oznaczało likwidację strefy. Kraków chce poprawek „Doświadczenia Krakowa, który jako jedyny do tej pory wykorzystał te rozwiązania legislacyjne, pokazały jednak, że obecne regulacje nie są doskonałe i wymagają poprawek, aby stanowiły realne narzędzie do wspierania elektromobilności w Polsce, a co za tym idzie, wspierania nieemisyjnych form transportu” – pisze Jacek Majchrowski w liście do Mateusza Morawieckiego. Prezydent Krakowa apeluje jednocześnie o rozdzielenie strefy czystego transportu od tworzonej w jej obrębie podstrefy z obowiązującą opłatą za wjazd. Kolejnym postulatem jest umożliwienie objęcia wymogami niskiej emisyjności również pojazdów wykorzystywanych przez mieszkańców. Doprecyzowania, zdaniem Jacka Majchrowskiego, wymagają także ograniczenia wjazdu do strefy. Chce on ponadto, by rada gminy miała większą swobodę w kwestii kształtowania zasad wewnątrz strefy. Ma to być m.in. ustanawianie wyłączeń od zakazu wjazdu i przebywania w strefie czystego transportu uzależnione od spełnienia kryterium europejskich standardów emisji spalin. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.