Wiadomości OZE W Biedronce papierowa „Dobra torba” wspiera Banki Żywności 25 czerwca 2019 Wiadomości OZE W Biedronce papierowa „Dobra torba” wspiera Banki Żywności 25 czerwca 2019 Przeczytaj także Polska Mieszkańcy nie chcą czekać na Czechów. Czy podziemny tunel ochroni Głuchołazy przed powodzią? Wrześniowa powódź ubiegłego roku wstrząsnęła Polakami. Obszarem, który szczególnie ucierpiał w związku z ekstremalnym zjawiskiem hydrologicznym była miejscowość Głuchołazy. Obecnie trwają konsultacje społeczne, podczas których mieszkańcy miasta wysnuwają własne propozycje, jak można zredukować ryzyko powodziowe na Opolszczyźnie. Polska Polska Agencja Kosmiczna potwierdza obecność szczątków rakiety Falcon 9 w Polsce. Wiemy, gdzie je znaleziono 19 lutego na polskim niebie można było zaobserwować tajemnicze rozbłyski. Odpowiedzialna jest za nie deorbitacja rakiety Falcon 9, wystrzelonej przez firmę SpaceX należącą do Elona Muska. W maju tego roku w ofercie sieci sklepów Biedronka pojawiła się „Dobra torba”. Wykonane z papieru opakowanie pełni podwójną funkcję: redukuje ilość plastikowych odpadów, a zysk płynący z jego sprzedaży zasila konto Banków Żywności. Reklama „Dobra torba” została w połowie wykonana z papieru pochodzącego z recyklingu. Jej cena to 69 gr za sztukę, a każde 20 gr pochodzące ze sprzedaży tego opakowania zostanie przekazane na rzecz organizacji pożytku publicznego, jaką są Banki Żywności. „Dobre torby” można już nabyć w ponad 650 sklepach sieci, zlokalizowanych m.in. na terenie Warszawy i okolic, Krakowa, Łodzi, Szczecina, Trójmiasta, Poznania, Wrocławia, Świnoujścia oraz na obszarze Śląska. – Prowadzimy różnorodne działania, mające na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Przekazywanie nadwyżek żywności organizacjom pomocowym, w tym Bankom Żywności, to ich bardzo istotna część. W samym 2018 r. Biedronka przekazała 4 876 ton żywności, co pozwoliło przygotować 9,75 miliona posiłków. Teraz ruszamy z nowym projektem Dobra torba, dzięki któremu Banki Żywności otrzymywać będą dodatkowe wsparcie – powiedziała Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu ochrony środowiska z Jeronimo Martins Polska SA. Sieć sklepów Biedronka poinformowała w swoim komunikacie prasowym, że wprowadzenie do obrotu papierowej „Dobrej torby” stanowi kolejny etap akcji wspierającej organizacje specjalizujące się w pomocy żywnościowej. Do tej pory działanie Biedronki koncentrowało się na przekazywaniu takim fundacjom niesprzedanej, ale wciąż zdatnej do spożycia żywności: dojrzałych owoców i warzyw, produktów z krótkim terminem przydatności do spożycia, a także posiadających uszkodzone opakowanie. Niemal 70% rozdysponowanych w ten sposób produktów to świeże mięso, ryby oraz wyroby garmażeryjne. Są one wykorzystywane do przygotowywania posiłków w stołówkach i jadłodajniach lub przekazywane w formie paczek osobom potrzebującym. Produkty te przekazywane są w formie darowizny. – Cieszymy się, że nasz długoletni partner rozszerza swoje działania w ramach programu odpowiedzialności społecznej, nie tylko wprowadzając alternatywę dla plastikowych toreb, ale przede wszystkim wspierając w nowym wymiarze politykę przeciwdziałania marnowaniu żywności. Otrzymane dzięki sprzedaży Dobrej Torby środki przeznaczymy na działania Banków Żywności związane z odbiorem i dystrybucją żywności z sieci handlowych, w tym na koszty transportu i magazynowania. 1 zł umożliwia Bankom Żywności uratowanie 8 kg produktów spożywczych, z których można przygotować aż 16 posiłków – podkreślił Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.