Elektromobilność Producenci elektryków zajmą się recyklingiem akumulatorów 16 marca 2018 Elektromobilność Producenci elektryków zajmą się recyklingiem akumulatorów 16 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Od niedawna Chiny nie są kojarzone tylko z ochroną pandy, ale również z nowatorskimi metodami poprawy jakości powietrza oraz całego środowiska. Ministerstwo przemysłu tamtego kraju wprowadziło nowe rozporządzenie. Według zapisów dokumentu, do jakiego dotarli reporterzy agencji Reuters, producenci samochodów elektrycznych na terenie Chin będą zobowiązani do zajmowania się recyklingiem zużytych akumulatorów. Chińskie ministerstwo przemysłu wprowadziło tymczasowe przepisy, które zobowiązują producentów pojazdów elektrycznych do odpowiedzialności za tworzenie urządzeń do zbierania i recyklingu zużytych baterii w celu rozwiązania problemu odpadów. Reklama Odpady związane ze stosowanie i produkcją akumulatorów litowo-jonowych mogą osiągnąć w roku 2018 rozmiar nawet 170 000 ton. Zgodnie z nowymi przepisami producenci samochodów muszą odbierać akumulatory EV oraz zmodyfikować sposób funkcjonowania punktów serwisowych, które będą zobowiązane przechowywać zużyte urządzenia do czasu przekazania ich do specjalistycznych firm, zajmujących się recyklingiem. Chiny rozpoczęły promocję pojazdów elektrycznych niespełna dziesięć lat temu i dążą do tego, aby być głównym ich producentem na świecie. W jaki sposób reguły forsowane przez ministerstwo przemysłu wpłyną na przemysł EV w Chinach? Odpowiedź poznamy zapewne w perspektywie kilku miesięcy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.