Elektromobilność Producenci elektryków zajmą się recyklingiem akumulatorów 16 marca 2018 Elektromobilność Producenci elektryków zajmą się recyklingiem akumulatorów 16 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Od niedawna Chiny nie są kojarzone tylko z ochroną pandy, ale również z nowatorskimi metodami poprawy jakości powietrza oraz całego środowiska. Ministerstwo przemysłu tamtego kraju wprowadziło nowe rozporządzenie. Według zapisów dokumentu, do jakiego dotarli reporterzy agencji Reuters, producenci samochodów elektrycznych na terenie Chin będą zobowiązani do zajmowania się recyklingiem zużytych akumulatorów. Chińskie ministerstwo przemysłu wprowadziło tymczasowe przepisy, które zobowiązują producentów pojazdów elektrycznych do odpowiedzialności za tworzenie urządzeń do zbierania i recyklingu zużytych baterii w celu rozwiązania problemu odpadów. Reklama Odpady związane ze stosowanie i produkcją akumulatorów litowo-jonowych mogą osiągnąć w roku 2018 rozmiar nawet 170 000 ton. Zgodnie z nowymi przepisami producenci samochodów muszą odbierać akumulatory EV oraz zmodyfikować sposób funkcjonowania punktów serwisowych, które będą zobowiązane przechowywać zużyte urządzenia do czasu przekazania ich do specjalistycznych firm, zajmujących się recyklingiem. Chiny rozpoczęły promocję pojazdów elektrycznych niespełna dziesięć lat temu i dążą do tego, aby być głównym ich producentem na świecie. W jaki sposób reguły forsowane przez ministerstwo przemysłu wpłyną na przemysł EV w Chinach? Odpowiedź poznamy zapewne w perspektywie kilku miesięcy. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.