Ekologia Przekop Mierzei Wiślanej trwa. Rozpoczęto budowę jednego z mostów obrotowych 22 grudnia 2020 Ekologia Przekop Mierzei Wiślanej trwa. Rozpoczęto budowę jednego z mostów obrotowych 22 grudnia 2020 Przeczytaj także Ekologia Uprawa roślin bez światła? To może być prawda Niedawno naukowcy zaproponowali alternatywne do fotosyntezy, czyli elektro-rolnictwo. Metoda ta ma zastąpić fotosyntezę – nie wymaga światła, a do tego radykalnie ogranicza ilość ziemi potrzebnej do upraw. Ekologia Czy chrząszcze będą rozkładać plastik? Naukowcy odkryli, że larwy pewnego gatunku chrząszcza żywią się… plastikiem. Czy to oznacza, że problem plastiku i jego recyklingu zostanie rozwiązany? Kontrowersyjny pomysł inwestycji na Mierzei Wiślanej jest konsekwentnie realizowany. Rozpoczęto od mostu obrotowego, który będzie spajał kanał żeglugowy. Konstrukcja waży ponad 500 ton. Reklama Niższe temperatury nie straszne budowniczym O tym, dlaczego budowa kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej może nie być dobrym pomysłem ze względów ekologicznych, gospodarczych i ekonomicznych już pisaliśmy. Przekop Mierzei Wiślanej to katastrofalna decyzja. Jest skarga do Komisji Europejskiej Inwestycja została jednak zaaprobowana przez rząd, wielomilionowe kontrakty podpisano i budowa ruszyła pełną parą. Urząd Morski w Gdyni poinformował o montażu mostu obrotowego. Droga wodna, która połączy Zalew Wiślany i Zatokę Gdańską będzie budowana również zimą. Zgodnie ze słowami gdańskich urzędników niskie temperatury nie przeszkadzają konstruktorom. Wiosną 2021 r. ruch z drogi 501 zostanie przekierowany na most południowy. Jego części aktualnie są łączone na placu budowy. Poszczególne, wyraźnie zarysowane już elementy coraz bardziej uwidaczniają kształt całej budowli. Inwestycja przebiega bez opóźnień. Wdrożone procedury przyniosły pożądany efekt, także pomimo obostrzeń związanych z koronawirusem, sytuacja na budowie jest stabilna – mówi dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni kpt. Wiesław Piotrzkowski. Prace trwają Planowana długość kanału wynosi 23 kilometry, a przewidywana głębokość to pięć metrów. Konieczne jest więc pogłębienie basenu morskiego Portu Osłonowego, które właśnie trwa. Falochrony wzmacniane są narzutem kamiennym. Trwa również pogrążanie ścianki szczelnej z obu stron śluzy. Budowniczy mostu zapewniają, że cała konstrukcja jest obliczona co do milimetra i nie ma pomyłki nawet o kilogram. Zwiększono nakład finansowy na przekop Mierzei Wiślanej Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.