Elektromobilność Przybywa stacji ładowania samochodów elektrycznych 27 grudnia 2019 Elektromobilność Przybywa stacji ładowania samochodów elektrycznych 27 grudnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Liczba samochodów elektrycznych na polskich drogach wzrasta w szybkim, choć nie tak imponującym jak rządowe zapowiedzi, tempie. Razem z ilością zarejestrowanych pojazdów przybywa także stacji ładowania. W 2020 roku najwięcej nowych punktów pojawi się w Katowicach, Krakowie, Łodzi i Lublinie. Reklama Samochody elektryczne na polskich drogach wciąż należą do rzadkości. Niedługo może się to jednak zmienić – od stycznia do sierpnia bieżącego roku liczba rejestracji tego typu samochodów wzrosła aż o 89% w porównaniu do roku ubiegłego. Razem z liczbą elektryków przybywa także stacji ich ładowania. Katowice najlepiej zelektryfikowane Tytuł najlepiej zelektryfikowanego polskiego miasta może przypaść Katowicom. – Dziś posiadamy 35 działających stacji ładowania pojazdów elektrycznych z 73 punktami ładowania. Budowa 14 kolejnych stacji została zakończona i czeka na odbiór przez Urząd Dozoru Technicznego, a jedna jest w trakcie instalowania – mówi Dariusz Czapla z katowickiego ratusza. Według prognoz w pierwszym półroczu 2020 roku w Katowicach ma być aż 115 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Dariusz Czapla podkreśla, że dokładne terminy uruchomienia nowych stacji są jednak uzależnione od odbiorów UDT. Pokaźna sieć ładowarek również w Krakowie Zgodnie z zapisami ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych do końca przyszłego roku również Kraków ma obowiązek uruchomienia 210 nowych punktów ładowania. Ich budową w najbliższych miesiącach mają zająć się dwie spółki – Smart City Polska oraz Go+EAuto, z którymi miasto zawarło stosowne porozumienie. – W związku z tym, że są to inwestycje komercyjne, nie ponosimy nakładów finansowych na realizacje przedmiotowego zadania. Na obecną chwilę nie są znane dokładne lokalizacje urządzeń oraz ich docelowa liczba – mówi Kamil Popiela, z krakowskiego ratusza. Obecnie na terenie Krakowa znajduje się osiem ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych (4 stacje), które są własnością Gminy Miejskiej Kraków. Urząd Miasta szacuje, że e-auto można jednak naładować w ok. 35 lokalizacjach na terenie miasta. Punkty ładowania mają zachęcać do zmian Na terenie Lublina obecnie znajduje się 8 ogólnodostępnych stacji ładowania – Zgodnie z informacjami uzyskanymi z PGE Nowa Energia, w 2020 r. powstanie kolejnych sześć stacji szybkiego ładowania (DC/AC) oraz siedem stacji normalnego ładowania (AC) – informuje Grzegorz Jędrek z lubelskiego ratusza. Tak jak w przypadku Krakowa, Lublin również nie poniesie kosztów związanych z budową ogólnodostępnych punktów ładowania. 200 nowych stacji w 2020 roku powstanie także w Łodzi. Władze miasta liczą, że ich większa dostępność zachęci mieszkańców do zmiany samochodów spalinowych na elektryczne. Źródło: Rp.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.