Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Recykling e-hulajnóg. Skorzystają na tym orliki i place zabaw

Recykling e-hulajnóg. Skorzystają na tym orliki i place zabaw

Jedna z polskich firm poinformowała, że ich e-hulajnogi podlegają procesowi recyklingu w 99,8%. Dzięki temu może powstać granulat wykorzystywany na orlikach i placach zabaw.

Reklama

Recykling hulajnóg elektrycznych

Żywotność e-hulajnóg firmy Lime Polska wynosi co najmniej pięć lat. Jako zużyte, przekazywane są na cele charytatywne (m.in. dla Bikes4Ukraine czy Fundacji First Responder) lub poddawane recyklingowi, korzystając z usług wykwalifikowanych partnerów lokalnych.

Lime 2
E-hulajnogi firmy Lime, Żródło: Lime Polska

Jak podaje Lime Polska 99,8% spośród poszczególnych elementów e-hulajnóg tej firmy zyskuje drugie życie. Dotychczas dzięki współpracy z MB Recycling 10 tys. dwukołowców zostało poddanych procesowi recyklingu.

– Działania na rzecz ekologii są elementem globalnej misji Lime, która zakłada, że do 2030 r. osiągniemy jako firma zerową emisyjność CO2. Każdy z lokalnych oddziałów firmy podejmuje szereg działań, aby jak najlepiej służyć środowisku. Korzystanie z naszych pojazdów przyczynia się do redukcji CO2 w miastach. Kiedy jednak nasze e-hulajnogi nie mogą już dłużej służyć użytkownikom, poddajemy je procesowi recyklingu mówi Michał Borek, General Manager Lime Poland.

infografika
E-hulajnogi firmy Lime, Żródło: Lime Polska

Misją firmy, jak sama przekonuje, jest budowanie przyszłości, w której transport jest wspólny, przystępny cenowo i wolny od emisji CO2. Jako największy na świecie dostawca współdzielonych pojazdów elektrycznych, Lime współpracuje z miastami, aby oferować elektryczne rowery i hulajnogi do podróży poniżej pięciu mil.

Ile jest e-hulajnóg w Polsce?

Według serwisu SmartRide.pl w porównaniu do 2022 roku liczba hulajnóg elektrycznych w naszym kraju wzrosła o 65%. W Polsce jest ich aktualnie 73,5 tys. i są dostępne w 122 miejscowościach. 

Podaż tych dwukołowców wzrosła najszybciej na Śląsku. W Katowicach aż 11-krotnie, w Chorzowie ponad czterokrotnie, w Gliwicach niemal trzykrotnie więcej — czytamy w SmartRide.pl.

Bosch również stawia na recykling

Podobną politykę w zakresie przetwarzania zużytych sprzętów elektronicznych, co Lime Polska stosuje inna znana na polskim rynku firma. Battery Lifecycle Company buduje w Magdeburgu pierwszy w Europie w pełni zautomatyzowany zakład, do którego technologię dostarczyła firma Bosch Rexroth. Specjaliści przeprowadzą testy na zużytych akumulatorach różnych producentów, które najpierw zostaną poddane procesowi głębokiego rozładowania, a następnie przygotowane do późniejszego rozdrobnienia. 

System transportowy TS2+[3] będzie dostarczał zestawy bateryjne o wadze do 150 kg z prędkością 18 m/s. Oznacza to, że automatyczne rozładowanie ośmiu akumulatorów litowo-jonowych z samochodów elektrycznych zajmie mniej niż 15 minut. To duża zmiana, bo obecnie w procesie ręcznym trwa nawet 24 godziny.

Bosch ma wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu automatyki i technologii produkcji akumulatorów. Wszyscy niemieccy producenci samochodów klasy premium oraz wiele zakładów produkujących akumulatory na całym świecie korzysta z technologii przemysłowej tej firmy.

Źródła: li.me, SmartRide.pl

Fot: Canva

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.