Elektromobilność Pierwszy taki zakład w Europie! Maszyny Bosch zajmą się recyklingiem akumulatorów z samochodów elektrycznych 26 kwietnia 2023 Elektromobilność Pierwszy taki zakład w Europie! Maszyny Bosch zajmą się recyklingiem akumulatorów z samochodów elektrycznych 26 kwietnia 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. W Magdeburgu powstanie pierwszy w Europie w pełni zautomatyzowany zakład z systemem do rozładowywania i demontażu modułów akumulatorowych. Dostawcą maszyn, urządzeń i oprogramowania, które pozwoli na recykling litu, kobaltu czy niklu jest firma Bosch. Reklama Recykling baterii samochodów elektrycznych Eksperci przewidują, że do 2030 roku Europa będzie potrzebować możliwości recyklingu do 420 tys. ton metrycznych materiałów akumulatorowych rocznie. Niemiecka firma natomiast szacuje, że do tego czasu samochody elektryczne będą stanowiły około 70% wszystkich nowo zarejestrowanych aut osobowych na Starym Kontynencie. – Elektromobilność może zaistnieć w dłuższej perspektywie tylko wtedy, gdy dostępna będzie wystarczająca ilość surowców do produkcji akumulatorów. Recykling odgrywa tu kluczową rolę, a jednocześnie sprawia, że nasza produkcja jest zrównoważona: ponownie wykorzystujemy to, co zużywamy, a także odzyskujemy surowce – powiedział dr Stefan Hartung, prezes zarządu Bosch. Fabryka pomp ciepła warta 1,2 mld zł. Bosch zapewni kolejne 500 miejsc pracy W tym celu niemiecka firma opracowała specjalne maszyny, urządzenia i oprogramowanie, które stworzyły w Magdeburgu pierwszy w Europie w pełni zautomatyzowany system do rozładowywania i demontażu modułów akumulatorowych. Zakład w Magdeburgu wykorzysta technologię Bosch Firma Battery Lifecycle Company buduje w Magdeburgu pierwszy w Europie w pełni zautomatyzowany zakład, do którego technologię dostarczyła firma Bosch Rexroth. Specjaliści przeprowadzą testy na zużytych akumulatorach różnych producentów, które najpierw zostaną poddane procesowi głębokiego rozładowania, a następnie przygotowane do późniejszego rozdrobnienia. System transportowy TS2+[3] będzie dostarczał zestawy bateryjne o wadze do 150 kg z prędkością 18 m/s czyli automatyczne rozładowanie ośmiu akumulatorów litowo-jonowych z samochodów elektrycznych zajmie mniej niż 15 minut. To duża zmiana, bo obecnie w procesie ręcznym trwa nawet 24 godziny. Bosch ma wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu automatyki i technologii produkcji akumulatorów. Wszyscy niemieccy producenci samochodów klasy premium oraz wiele zakładów produkujących akumulatory na całym świecie korzysta z technologii przemysłowej tej firmy. Źródło: media.mslgroup.pl Fot: Canva Nowe dostawcze samochody elektryczne od Bosch i Tropos Motors Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.