Wiadomości OZE Rowery elektryczne w norweskiej straży granicznej 23 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Rowery elektryczne w norweskiej straży granicznej 23 sierpnia 2018 Przeczytaj także Budownictwo Nowe życie starych domów: jak energia ze słońca wspiera remontowe marzenia Polaków Rosnące ceny działek budowlanych, długi czas oczekiwania na nowe inwestycje oraz coraz większa świadomość ekologiczna sprawiają, że wielu Polaków wybiera dziś inną drogę do własnego domu – zamiast budować od zera, wolą tchnąć nowe życie w istniejące, często zaniedbane nieruchomości. Świat Megatrzęsienie w Japonii coraz bliżej. Najnowszy raport rządowy ostrzega Prawdopodobieństwo wystąpienia megatrzęsienia w Japonii wzrosło. Najnowszy raport rządowy wskazuje na możliwe katastrofalne straty w wyniku niszczycielskiego tsunami. Zagrożone jest nawet 10 proc. populacji kraju kwitnącej wiśni. Rowery elektryczne najczęściej wykorzystuje się w ramach rekreacji lub poruszania się po mieście. Okazuje się jednak, że znalazły one również zastosowanie w innych działalnościach, np. stały się wyposażeniem norweskiej straży granicznej. Reklama Norwegia sąsiaduje z Rosją. Długość oddzielającej te kraje granicy wynosi 196 kilometrów. Obowiązkiem norweskich strażników granicznych stacjonujących w garnizonie Sør-Varanger lub GSV jest patrolowanie tego terenu. Do tego celu z reguły wykorzystują mało ekonomiczne pojazdy wojskowe lub skutery śnieżne zimą, które emitują zanieczyszczenia i są głośne, co przeszkadza w patrolu. Dlatego teraz strażnicy z GSV testują rowery elektryczne, jako alternatywę do wspomnianych pojazdów. Jak powiedział dowódca garnizonu, porucznik Jørn Qviller: “Testujemy pod kątem technicznym rowery i ich dopasowanie do koncepcji straży granicznej. Mamy duże odległości do patrolowania. Taki środek transportu może obejmować duże obszary i szybko się przemieszczać”. Rowery elektryczne zapewniają strażnikom wiele korzyści taktycznych. Dotychczas osoby nielegalnie przekraczające granicę z łatwością słyszały zbliżające się pojazdy GSV. Dzięki rowerom będzie łatwiej po cichu do nich podjechać. „Rowery elektryczne robią znacznie mniej hałasu, a nasze doświadczenia pokazują, że zarówno ludzie, jak i zwierzęta są bardzo zaskoczeni, gdy nagle zbliżamy się do nich w obszarach przygranicznych”, wyjaśnia Qviller. Testowane przez GSV rowery elektryczne wyposażone są w grube opony, które nadają się do poruszania się po mokrych, wyboistych trasach, nawet gdy spadnie śnieg lub droga będzie zamarznięta. Strażnicy są wcześniej przeszkoleni i zobowiązani do ich konserwacji. Elektryczne rowery mogą stanowić dobre uzupełnienie floty norweskiej straży granicznej. Jak mówią sami strażnicy: “To nie będzie pojazd, którego moglibyśmy użyć do całej pracy straży granicznej. Uważamy, że korzyści operacyjne są znaczące, a rowery elektryczne to jedno z wielu narzędzi, które powinniśmy mieć w przyszłości”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.