Wiadomości OZE Royal Mail testuje elektryczne samochody dostawcze 25 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Royal Mail testuje elektryczne samochody dostawcze 25 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Royal Mail otrzymała prototypy nowych, w pełni elektrycznych samochodów dostawczych dla swoich listonoszy. Dziewięć prototypów o różnych rozmiarach i zasięgu będzie można spotkać w Londynie i okolicach. Reklama Elektryczne samochody dla Royal Mail wyprodukowane zostały przez firmę Arrival, znaną wcześniej jako Charge Automotive. Jest to brytyjska firma z siedzibą w Oxfordshire oraz fabryką w Banbury, która ma już podobne doświadczenie. Dostarcza ona bowiem silniki oraz elektronikę do bolidu Roboracer Formuły E. Bierze on udział w wyścigu Roborace, w którym ścigają się elektryczne, autonomiczne bolidy sterowane sztuczną inteligencją Firma deklaruje, że jest w stanie wyprodukować 50 tysięcy sztuk każdego roku, a jej linia montażowa składa się głównie z robotów przemysłowych sterowanych za pomocą sztucznej inteligencji. Elektryczne samochody dostawcze wyprodukowane przez Arrival mają mieć zasięg około 160 km, a ich cena ma być taka sama jak podobnej klasy samochodów z silnikiem diesla. Pojazd zaprezentowany na zdjęciu jest najmniejszą z trzech zaplanowanych wersji i waży ok 3,5 T. Dostępne będą także wersje o wadze 6 oraz 7,5 T, co będzie przekładać się na ich ładowność. Każdy z nich zbudowany jest z ultralekkich materiałów kompozytowych i zawiera autorskie rozwiązania firmy Arrival, zarówno silniki jak i elektronikę sterującą. Samochody zostały zaprojektowane specjalnie na potrzeby rozwożenia paczek w centrach miast. Mimo doświadczenia firmy w produkcji autonomicznych pojazdów, samochody dla poczty nie będą potrafiły jeździć same na żadnym poziomie autonomiczności. Royal Mail rozbudowuje przy okazji sieć ładowarek znajdujących się przy placówkach pocztowych w Wielkiej Brytanii, aby umożliwić przejście jej floty pojazdów na pojazdy elektryczne. Współpraca z firmą Arrival została ogłoszona kilka tygodni po tym, jak Royal Mail zakupił 100 sztuk elektrycznych vanów od firmy Peugeot, które rozpoczęły swoją służbę w lutym tego roku. W ciągu najbliższych kilku miesięcy podejmiemy kroki, aby sprawdzić, jak te pojazdy radzą sobie z potrzebą zwożenia poczty z naszych większych placówek – wyjaśnia Paul Gatti, dyrektor zarządzający flotą Royal Mail. 109 zakupionych samochodów elektrycznych jest kroplą w morzu potrzeb Royal Mail, bowiem flota ich samochodów z silnikami spalinowymi wynosi około 49 tysięcy sztuk. Jest to jednak dobry start i pozwoli na zbudowanie odpowiedniej infrastruktury. Usunięcie spalinowych pojazdów z całej floty korzystnie wpłynie na zanieczyszczenie powietrza w Londynie oraz na zmniejszenie hałasu w mieście. Internauci zauważyli od razu, że nowe samochody mocno przypominają futurystyczną wersję pojazdu bajkowego “Listonosza Pata” ze znanej brytyjskiej animacji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.