Wiadomości OZE Rynek akumulatorów pojazdów elektrycznych wzrośnie do 4,2 miliarda dolarów do 2025 roku 07 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Rynek akumulatorów pojazdów elektrycznych wzrośnie do 4,2 miliarda dolarów do 2025 roku 07 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Circular Energy Storage, londyńska grupa badawczo-konsultingowa, zapowiada wzrost wykorzystania zużytych akumulatorów pojazdów elektrycznych do systemów magazynowania energii. Ponieważ rynki systemów pamięci masowej i statycznych magazynów szybko rosną, akumulatory te mogą być przydatnym narzędziem do ciągłej optymalizacji kosztów. Reklama Według ostatniego raportu grupy badawczej Circular Energy Storage, światowy rynek akumulatorów litowo-jonowych wycofanych z eksploatacji ma w tym roku sięgnąć 1,3 mld USD. Ze względu na fakt, że Chiny zwiększają sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym, to według szacunków 70% wartości rynku starych baterii będzie pochodzić z tego kraju. Na drugim miejscu znajdzie się Korea Południowa. Oczekuje się, że rynek recyklingu akumulatorów wzrośnie do 3,5 mld USD, a rynek akumulatorów wykorzystywanych ponownie może osiągnąć poziom 4,2 mld USD do 2025 r. Stare akumulatory sprawdzą się przede wszystkim w systemach magazynowania energii. Według raportu mają one optymalne właściwości do przechowywania energii. Do 2025 roku zużyte akumulatory z samochodów w systemach magazynowania energii mogłyby osiągnąć moc 42 GWh – 80% w samych Chinach. Dla przykładu, fabryka w Wielkiej Brytanii o mocy 100 MW z 7000 akumulatorów Nissana Leaf wygenerowałaby roczne przychody w wysokości 6,7 miliona USD. Natomiast fabryka o tych samych parametrach w Niemczech generowałaby 18 milionów dolarów rocznie. Wyniki badań to dobra wiadomość dla producentów akumulatorów EV na wielu rynkach, którzy są zobowiązani do odebrania swoich produktów i zarządzania ich utylizacją lub recyklingiem. Dlatego wielu producentów samochodów zapowiedziała współpracę z operatorami magazynów akumulatorów w celu zapewnienia akumulatorów EV drugiej generacji, zachowujących 60% swojej pierwotnej pojemności. „Bloomberg New Energy Finance” szacuje, że globalny rynek magazynowania energii osiągnie pojemność ponad 305 GWh do 2030 r. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.