Wiadomości OZE Czerwcowe spadki w sprzedaży elektryków w Chinach. Wszystko przez mniejsze dotacje 07 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Czerwcowe spadki w sprzedaży elektryków w Chinach. Wszystko przez mniejsze dotacje 07 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowarki do samochodów elektrycznych zamontowane…w chodnikach Innowacyjne rozwiązanie, umożliwiające ładowanie samochodów elektrycznych za pomocą kabla biegnącego w chodniku oddzielającym posesję od drogi zostało wprowadzone w gminie Villers-le-Ville w Belgii. Dzięki instalacji pokrytej gumą i wpuszczonej w chodnik, możliwe jest ładowanie pojazdu podczas parkowania oraz wyjęcie kabla zaraz po użyciu. Elektromobilność Wojna o elektryki trwa. Kanada ze 100% cłem na auta elektryczne z Chin Kanadyjski rząd oficjalnie zdecydował o nałożeniu ceł w wysokości 100% na samochody elektryczne importowane z Chin. Chodzi nie tylko o marki z Państwa Środka, ale też, na przykład, o Tesle produkowane w położonych tam fabrykach. Kanada dołącza tym samym do USA i Unii Europejskiej, które w przeciągu ostatnich miesięcy znacząco utrudniły Chińczykom zalewanie lokalnych rynków tanimi autami na prąd. Rynek chińskiej elektromobilności imponuje całemu światu pod względem szybkiego rozwoju. Portal Clean Technica poinformował, że sprzedaż elektrycznych aut w tym kraju wzrosła tylko o 77% – w czerwcu sprzedano 78 tysięcy aut. Dlaczego „tylko”? Przeważnie z miesiąca na miesiąc odnotowywane są trzycyfrowe wskaźniki wzrostu rynku elektryków. Tym razem spadek to efekt obniżonych dotacji rządowych. Reklama W czerwcu bieżącego roku władze Chin zmniejszyły subsydia dla pojazdów elektrycznych o zasięgu do 150 km na jednym ładowaniu. W efekcie sprzedaż miejskich samochodów elektrycznych zmniejszyła się gwałtownie, wpływając na ogólny wskaźnik sprzedaży w Chinach. Udział PEV spadł z rekordowego poziomu 5% w maju do poziomu 3,1%. Według prognostyków udział PEV pod koniec 2018 roku powinien utrzymać się na poziomie 3-4 %. Clean Technica wskazuje nawet grudniowy próg 7%. Poniższy wykres przedstawia najpopularniejsze modele pojazdów sprzedawanych w Chinach w czerwcu. Chiny rozważają dalszą redukcję dopłat do samochodów elektrycznych w przyszłym roku, ponieważ rząd chce popchnąć producentów samochodów do innowacji, bez ciągłego polegania na polityce fiskalnej. Średnia wysokość zachęty kupna na pojazd elektryczny może zostać obniżona o ponad jedną trzecią z poziomu 2018 roku. Dotacje były kluczem do tworzenia hybryd plug-in i pojazdów elektrycznych firm, takich jak BYD, wspieranych przez Warrena Buffeta, bardziej przystępnych dla chińskich konsumentów i pomagających Chinom wyprzedzić USA. Rząd centralny wydał 6,64 mld juanów (1 mld dolarów) w zeszłym roku na finansowanie zakupów konsumenckich samochodów tego typu. Oprócz pomocy ze strony rządowej, chińskie miasta i prowincje osobno oferują zachęty dla zwiększenia atrakcyjności samochodów elektrycznych w Chinach. Rywalizacja Chin z zagranicznymi producentami elektryków będzie jeszcze ciekawsza, ponieważ światowi producenci samochodów planują zwiększyć ofertę pojazdów elektrycznych na rynku elektromobilności. Źródło: Clean Technica, Bloomberg Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.