Elektromobilność Samochody elektryczne zwiększają swoją popularność na Ukrainie 27 grudnia 2017 Elektromobilność Samochody elektryczne zwiększają swoją popularność na Ukrainie 27 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Ukraina od czasu konfliktu z Rosją próbuje dywersyfikować swoje źródła energii. Po utracie swych terytoriów na rzecz nieuznawanych na arenie międzynarodowej republik, straciła ona również dostęp do cennych złóż surowców, w tym między innymi węgla kamiennego. Właśnie z uwagi na taką sytuację nasi wschodni sąsiedzi nie mogą opierać się na konwencjonalnych źródłach energii w takiej mierze, jak czynili to jeszcze kilka lat temu. Choć z pozoru kłopotliwy, to taki obrót spraw stał się motorem napędowym dla inwestycji w OZE, których na Ukrainie ciągle przybywa. Ukraińcy także coraz częściej dostrzegają zalety proekologicznych rozwiązań – jednym z przykładów takiego działania jest stale rosnąca popularność samochodów elektrycznych za wschodnią granicą. Ilość samochodów elektrycznych na Ukrainie systematycznie rośnie. Od stycznia do października 2017 roku zarejestrowano 2225 egzemplarzy. To ponad 3-krotny wzrost względem tego samego okresu w roku poprzednim. Najbardziej popularnym elektrycznym modelem na Ukrainie jest Nissan Leaf, który sprzedał się do października 2017 roku w ilości 1885 sztuk. Reklama Pomimo tego, że w Polsce popularność „elektryków” również wzrasta, to jednak następuje to nieco wolniej niż na Ukrainie. Przykładowo w trzecim kwartale 2017 roku na Ukrainie zarejestrowano 263 samochody elektryczne, a w Polsce tylko 69. Należy jednak zauważyć, że Ukraina jest krajem większym od Polski, z nieco większą liczbą mieszkańców. Dodatkowo kraj naszych sąsiadów charakteryzuje się dużymi nierównościami społecznymi, co stanowi niemałą barierę rozwojową. Prawdopodobnie właśnie dlatego na Ukrainie trudniej będzie wyeliminować z użytku samochody emitujące dużą ilość spalin, w porównaniu do Polski. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.