Elektromobilność Samochody elektryczne zwiększają swoją popularność na Ukrainie 27 grudnia 2017 Elektromobilność Samochody elektryczne zwiększają swoją popularność na Ukrainie 27 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryczne autobusy na telefon – przyszłość transportu? Autobusy zasilane energią słoneczną, które kursują pomiędzy wybranymi 28 lokalizacjami, a ich zamówienie jest możliwe przez aplikację lub infolinię. Futurystyczna wizja czy rzeczywistość? Elektromobilność Tylko 14% Polaków wie, czym są Strefy Czystego Transportu! Szokujące dane Mimo że Strefy Czystego Transportu są głośnym medialnym tematem, wciąż wielu Polaków nie wie na czym miałyby polegać i gdzie zostały wprowadzone. 29% Polaków nigdy nie słyszało o takiej koncepcji, a 28% słyszało, ale nie potrafi wytłumaczyć, czym są SCT. Z czego wynika ta niewiedza i dlaczego Polacy boją się wprowadzenia regulacji? Ukraina od czasu konfliktu z Rosją próbuje dywersyfikować swoje źródła energii. Po utracie swych terytoriów na rzecz nieuznawanych na arenie międzynarodowej republik, straciła ona również dostęp do cennych złóż surowców, w tym między innymi węgla kamiennego. Właśnie z uwagi na taką sytuację nasi wschodni sąsiedzi nie mogą opierać się na konwencjonalnych źródłach energii w takiej mierze, jak czynili to jeszcze kilka lat temu. Choć z pozoru kłopotliwy, to taki obrót spraw stał się motorem napędowym dla inwestycji w OZE, których na Ukrainie ciągle przybywa. Ukraińcy także coraz częściej dostrzegają zalety proekologicznych rozwiązań – jednym z przykładów takiego działania jest stale rosnąca popularność samochodów elektrycznych za wschodnią granicą. Ilość samochodów elektrycznych na Ukrainie systematycznie rośnie. Od stycznia do października 2017 roku zarejestrowano 2225 egzemplarzy. To ponad 3-krotny wzrost względem tego samego okresu w roku poprzednim. Najbardziej popularnym elektrycznym modelem na Ukrainie jest Nissan Leaf, który sprzedał się do października 2017 roku w ilości 1885 sztuk. Reklama Pomimo tego, że w Polsce popularność „elektryków” również wzrasta, to jednak następuje to nieco wolniej niż na Ukrainie. Przykładowo w trzecim kwartale 2017 roku na Ukrainie zarejestrowano 263 samochody elektryczne, a w Polsce tylko 69. Należy jednak zauważyć, że Ukraina jest krajem większym od Polski, z nieco większą liczbą mieszkańców. Dodatkowo kraj naszych sąsiadów charakteryzuje się dużymi nierównościami społecznymi, co stanowi niemałą barierę rozwojową. Prawdopodobnie właśnie dlatego na Ukrainie trudniej będzie wyeliminować z użytku samochody emitujące dużą ilość spalin, w porównaniu do Polski. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.