Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Samsung i Hyundai zjednoczeni! 11 koreańskich czeboli zainwestuje wielkie pieniądze w najnowszą technologię

Samsung i Hyundai zjednoczeni! 11 koreańskich czeboli zainwestuje wielkie pieniądze w najnowszą technologię

11 największych koncernów Korei Południowej tworzy radę biznesową Korea H2 Business Summit. Cel? Chcą zupełnie nowej jakości na rynku technologii wodorowych. Czy Koreańczycy zapanują na światowych rynkach?

Reklama

Koreańczycy łączą siły

W rzadkim akcie jedności, 9 września jedenaście największych konglomeratów Korei Południowej, czyli czebolów – w tym Samsung i Hyundai – połączyło siły. 

Chcą przekształcić Koreę w główną siłę w światowej gospodarce wodorowej. Obiecali zainwestować łącznie 43,4 bln wonów (37,3 mld dolarów) w sektor do 2030 roku.

Kto wszedł do tej wyjątkowej rady biznesowej?

Koreańskie czebole wspólnie zainwestują w wodór

Do wspólnych inwestycji w wodór zobowiązały się największe koreańskie koncerny:

  • Samsung, 
  • Hyundai Motor Group, 
  • Hyundai Heavy Industries, 
  • SK, 
  • Lotte, 
  • Posco,
  • Hanwha, 
  • GS, 
  • Doosan, 
  • Hyosung,
  • Isu. 

Koncerny, wraz z czterema średnimi firmami koreańskimi, utworzyły radę o nazwie Korea H2 Business Summit. Jakie są cele koreańskich gigantów?

Cele Korea H2 Business Summit

15 członków twierdzi, że zbuduje łańcuchy dostaw i infrastrukturę, aby umożliwić wykorzystanie wodoru w wielu sektorach, w tym w transporcie i energetyce – zarówno w kraju, jak i za granicą.

Nowa grupa, która po raz pierwszy spotkała się w ubiegłym tygodniu na targach na obrzeżach Seulu, będzie również:

  • promować krajowy przemysł wodorowy, 
  • omawiać wyzwania sektorowe, 
  • przedstawiać zalecenia dotyczące polityki rządowi krajowemu
  • współpracować w celu konkurowania na na scenie globalnej.

Decyzja Koreańczyków, aby wspólnie zainwestować w najnowsze technologie, może przynieść wiele korzyści.

W jedności siła

„Połączymy konkurencyjność każdej firmy, aby wzmocnić konkurencyjność naszego przemysłu wodorowego jako całości” – powiedział prezes Hyundai Motor, Chung Eui-sun.

Dyrektor naczelny SK, Chey Tae-won, dodał: „Stworzymy fundusz promujący inwestycje na dużą skalę oraz realizujący duże projekty infrastrukturalne i operacje zagraniczne, które wymagają znacznych nakładów finansowych”.

Członkowie Korea H2 Business Summit  będą spotykać się regularnie, aby opracować szczegółowe plany wdrożeniowe, oraz organizować coroczną konferencję we wrześniu, na której omawiać będą postępy we współpracy..

Potencjalna współpraca pomiędzy firmami obejmuje tworzenie konsorcjów w zakresie eksportu sprzętu oraz udostępnianie samochodów dostarczających wodór na stacje paliw.

Spotkanie inauguracyjne odbyło się kilka dni po tym, jak Hyundai Motor, piąty co do wielkości producent samochodów na świecie, ogłosił, że do 2028 roku przedstawi w ofercie wszystkie swoje pojazdy użytkowe z napędem wodorowym. 

Hyundai wprowadzi także obniżające koszty ogniwa paliwowe nowej generacji, które mają zrównać ceny modeli zasilanych wodorem z ceną z pojazdów elektrycznych do 2030 roku.

Źródło: rechargenews.com, sk-inc.com, arirang.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.