Elektromobilność Solaris dostarcza elektryczne autobusy szkolne do polskich gmin 03 grudnia 2020 Elektromobilność Solaris dostarcza elektryczne autobusy szkolne do polskich gmin 03 grudnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Od kilku dni gmina Gręboszów może pochwalić się innowacyjnym Solarisem Urbino 12 Electric, dostosowanym do przewozu uczniów na drogach miejskich i lokalnych. Zakup ekologicznego pojazdu został dofinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), w ramach programu „Kangur – bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły”. Reklama Ekologiczne autobusy dla szkół Program „Kangur” powstał w ramach Systemu Zielonych Inwestycji. Jednym z jego założeń było dofinansowanie zakupu ekologicznych autobusów szkolnych. Beneficjentem programu była m.in. gmina Gręboszów, która w ostatnich dniach otrzymała elektryczny autobus marki Solaris. To już drugi tego typu pojazd w Polsce, a także jeden z nielicznych szkolnych e-busów tej klasy, jakie można spotkać na europejskich drogach. Kolejny elektryczny autobus szkolny zostanie dostarczony pod koniec 2020 roku do Gminy Bielany. Urbino 12 Electric – bezpieczeństwo, wygoda i nowoczesność Urbino 12 Electric zostało zaopatrzone w tablice informujące o przewozie dzieci. Dostęp na podkład umożliwiają dwa wejścia w układzie 2-2-0, których otwarciu towarzyszy sygnał akustyczny. Ponadto z tyłu autobusu, na dachu, znajdują się pomarańczowe świetlne „koguty”, które zaświecają się automatycznie przy otwarciu drzwi. Pojazd posiada 41 miejsc siedzących, a każde z nich wyposażone jest w pasy bezpieczeństwa. Autobus jest w pełni przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Przy drugich drzwiach znajdziemy rampę ułatwiającą wjazd na pokład. Natomiast po demontażu podestu naprzeciw drzwi możliwy jest przewóz wózka inwalidzkiego, pozostawiając do dyspozycji 37 miejsc siedzących. Podróżujący uczniowie będą mogli naładować telefony dzięki podwójnym gniazdom USB, zamontowanym na ścianach bocznych autobusu. Z kolei komfortową podróż zapewni klimatyzacja z potencjometrem umożliwiającym ręczne programowanie temperatury w przestrzeni pasażerskiej oraz kabinie kierowcy. Ponadto elektryczny autobus posiada system monitoringu, z możliwością nadawania komunikatów głosowych wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. W trosce o bezpieczeństwo pasażerów, w autobusie zamontowano także automatyczny dozownik do płynu antybakteryjnego. Z korzyścią dla środowiska Dzięki elektrycznemu napędowi, autobus nie będzie emitował do otoczenia żadnych szkodliwych spalin. W e-pojeździe zastosowano innowacyjne baterie Solaris High Energy+, o łącznej pojemności niemal 240 kWh. Natomiast za napęd odpowiada oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 125 kWh każdy. Do ładowania autobusu posłuży mobilna ładowarka o mocy 40 kW, która stanowiła część zamówienia. Źródło: informacja prasowa Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.