Elektromobilność Solaris dostarcza elektryczne autobusy szkolne do polskich gmin03 grudnia 2020Przeczytaj także Elektromobilność Autobusy elektryczne z Polski trafiły do Berlina Berlińska spółka transportu publicznego Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) otrzymała właśnie ostatnie sztuki elektrycznych autobusów Urbino 12 Electric. Dostawcą elektryków jest polski producent Solaris. Berlin posiada już łącznie 123 elektryczne pojazdy polskiej marki. Elektromobilność Tesla otwiera pierwszy salon w Polsce Sprzedaż samochodów produkowanych przez firmę Elona Muska wzrasta również w naszym kraju. Tesla postanowiła więc zainwestować również w salon stacjonarny, który będzie mieścił się pod Warszawą. Od kilku dni gmina Gręboszów może pochwalić się innowacyjnym Solarisem Urbino 12 Electric, dostosowanym do przewozu uczniów na drogach miejskich i lokalnych. Zakup ekologicznego pojazdu został dofinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), w ramach programu „Kangur – bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły”.Ekologiczne autobusy dla szkółProgram „Kangur” powstał w ramach Systemu Zielonych Inwestycji. Jednym z jego założeń było dofinansowanie zakupu ekologicznych autobusów szkolnych. Beneficjentem programu była m.in. gmina Gręboszów, która w ostatnich dniach otrzymała elektryczny autobus marki Solaris. To już drugi tego typu pojazd w Polsce, a także jeden z nielicznych szkolnych e-busów tej klasy, jakie można spotkać na europejskich drogach. Kolejny elektryczny autobus szkolny zostanie dostarczony pod koniec 2020 roku do Gminy Bielany. Urbino 12 Electric – bezpieczeństwo, wygoda i nowoczesnośćUrbino 12 Electric zostało zaopatrzone w tablice informujące o przewozie dzieci. Dostęp na podkład umożliwiają dwa wejścia w układzie 2-2-0, których otwarciu towarzyszy sygnał akustyczny. Ponadto z tyłu autobusu, na dachu, znajdują się pomarańczowe świetlne „koguty”, które zaświecają się automatycznie przy otwarciu drzwi. Pojazd posiada 41 miejsc siedzących, a każde z nich wyposażone jest w pasy bezpieczeństwa. Autobus jest w pełni przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Przy drugich drzwiach znajdziemy rampę ułatwiającą wjazd na pokład. Natomiast po demontażu podestu naprzeciw drzwi możliwy jest przewóz wózka inwalidzkiego, pozostawiając do dyspozycji 37 miejsc siedzących. Podróżujący uczniowie będą mogli naładować telefony dzięki podwójnym gniazdom USB, zamontowanym na ścianach bocznych autobusu. Z kolei komfortową podróż zapewni klimatyzacja z potencjometrem umożliwiającym ręczne programowanie temperatury w przestrzeni pasażerskiej oraz kabinie kierowcy. Ponadto elektryczny autobus posiada system monitoringu, z możliwością nadawania komunikatów głosowych wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. W trosce o bezpieczeństwo pasażerów, w autobusie zamontowano także automatyczny dozownik do płynu antybakteryjnego. Z korzyścią dla środowiskaDzięki elektrycznemu napędowi, autobus nie będzie emitował do otoczenia żadnych szkodliwych spalin. W e-pojeździe zastosowano innowacyjne baterie Solaris High Energy+, o łącznej pojemności niemal 240 kWh. Natomiast za napęd odpowiada oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 125 kWh każdy. Do ładowania autobusu posłuży mobilna ładowarka o mocy 40 kW, która stanowiła część zamówienia. Źródło: informacja prasowa