Elektromobilność Solaris dostarczy kolejnych 10 autobusów elektrycznych do Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie 18 lipca 2017 Elektromobilność Solaris dostarczy kolejnych 10 autobusów elektrycznych do Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie 18 lipca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Dzisiaj w siedzibie Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie przedstawiciele MZA oraz firm Solaris Bus & Coach S.A. oraz BZ WBK Leasing S.A. podpisali umowę na dostawę i leasing autobusów elektrycznych. Kontrakt o wartości ponad 30 mln złotych zakłada, że dziesięć Solarisów Urbino 12 electric najnowszej generacji wyjedzie na stołeczne ulice w pierwszym kwartale 2018 roku. Reklama W zakończonym kilka tygodni temu postępowaniu przetargowym na dostawę 10 sztuk autobusów elektrycznych w formie leasingu, najlepszą ofertę przedstawiło konsorcjum firm Solaris Bus & Coach S.A. oraz BZ WBK Leasing S.A. Dla warszawskiego przewoźnika kluczowym argumentem w wyborze dostawcy była nie tylko cena, ale innowacyjność produktu, jakość komponentów, liczba miejsc dla pasażerów, a także pojemność akumulatorów trakcyjnych. „Stawiamy na elektromobilność. Sześć lat temu zakupiliśmy cztery autobusy hybrydowe, a dwa lata temu na Trakt Królewski wyjechały pierwsze pojazdy elektryczne. Dziś podpisaliśmy kolejną umowę – na dostawę 10 elektryków, które wyjadą na Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście już na początku przyszłego roku. Planujemy, że do roku 2020 po ulicach stolicy będzie już jeździło 160 pojazdów korzystających z tego źródła energii” – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Zgodnie z umową wszystkie autobusy zostaną dostarczone do końca marca 2018 roku. Będą wyposażone w baterie Solaris High Energy o pojemności 208 kWh, które będzie można ładować na dwa sposoby: ładowarką zajezdniową typu plug-in o mocy od 40 do 120 kW lub za pomocą pantografu zamontowanego na dachu pojazdu. Dzięki temu autobusy będą mogły wykonywać całodzienne zadania przewozowe. „Do 2027 roku chcemy wprowadzić do ruchu 800 nowych autobusów (610 sztuk 18-metrowych oraz 190 sztuk 10 i 12-metrowych). Chcemy, żeby w dużej mierze były to autobusy nisko- i bezemisyjne, czyli hybrydowe, gazowe i elektryczne – dodaje Jan Kuźmiński, prezes Miejskich Zakładów Autobusowych. – Jesteśmy prekursorem i jednym z liderów elektromobilności w Europie. Zamierzamy rozwijać komunikację elektryczną coraz bardziej”. Zakupione Urbino electric to kolejnych 10 autobusów elektrycznych marki Solaris w taborze MZA. Pierwsze autobusy bateryjne na ulice Warszawy wyjechały w 2015 roku. Elektryczne 12-metrowe Solarisy w liczbie 10 sztuk kursują na linii nr 222 i oznaczają się bardzo wysoką sprawnością techniczną. Pozytywne doświadczenia z ich eksploatacji pozwoliły na dalszy rozwój e-mobilności w stołecznej komunikacji publicznej. „Niezmiernie cieszy mnie, że możemy kontynuować wieloletnią i owocną współpracę z MZA, dostarczając kolejną partię autobusów elektrycznych. Wybór naszych pojazdów jest widocznym dowodem na to, iż Warszawa nie tylko konsekwentnie inwestuje w zakup nowoczesnych, komfortowych i przyjaznych środowisku niskopodłogowych autobusów miejskich, ale robi to jednocześnie w sposób wyjątkowo efektywny, wyznaczając ogólnoeuropejskie trendy w komunikacji miejskiej” – mówi Solange Olszewska, Prezes Solaris Bus & Coach S.A. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.