Wiadomości OZE Solaris prezentuje autobus wodorowy w Poznaniu 19 września 2019 Wiadomości OZE Solaris prezentuje autobus wodorowy w Poznaniu 19 września 2019 Przeczytaj także Na wodór Wodór bez paliwa. Lublin pokazuje luki w polskiej strategii transportu wodorowego Polska inwestuje miliardy w zeroemisyjny transport publiczny, a miasta chętnie kupują autobusy wodorowe, dzięki wysokim rządowym dotacjom. Jednak projekt z Lublina, który z dnia na dzień ogłosił upadłość, odsłania luki w zarządzaniu transportem wodorowym w Polsce. Chociaż samorządy dostają środki na zakup pojazdów – same muszą opłacić koszty paliwa, którego ceny i dostępność stają się kluczową barierą. Na wodór Tysiące nowych ładowarek, jedna stacja wodorowa. Czy Polska rezygnuje z wodoru? Wodorowa rewolucja w Polsce nie nadeszła. Najnowsze dane NFOŚiGW pokazują, że wsparcie nie jest skuteczne. Rząd inwestuje w tysiące nowych punktów ładowania aut elektrycznych, a wodór mimo szumnych zapowiedzi okazuje się zbyt drogi, zbyt trudny i zbyt mało efektywny. Co stanie się z przedsiębiorstwami, które zdecydowały się na wodorowe autobusy? Przedwczoraj, 17 września, w Poznaniu odbyła się polska prezentacja autobusu marki Solaris Urbino 12 hydrogen z napędem wodorowym. Pierwsze zamówienia 10 autobusów tego modelu przyszły z Włoch, od przedsiębiorstwa SASA Bolzano. Reklama Obok Solarisa Trollino oraz Urbino Electric to trzeci model autobusu zeroemisyjnego od polskiego producenta. Jego oficjalna premiera odbyła się 3 miesiące temu w Sztokholmie. Już wtedy, podczas Szczytu UITP, paryski przewoźnik Régie Autonome des Transports Parisiens razem z Solarisem podpisał umowę dzierżawy i testów w 2020 roku. Testy pojazdu odbędą się we Włoszech, Francji oraz Niemczech. Autobus posiada 37+1 miejsc siedzących. Jest niskopodłogowym pojazdem bez progów poprzecznych. 5 butli kompozytowych z wodorem o pojemności 312 litrów (34 kg) umiejscowionych jest na dachu i gwarantuje zasięg do 350 km (na 100 km autobus potrzebuje około 9 kg wodoru). Koszt jednego Urbino 12 hybrid to 4,6 mln złotych. Szacunkowy koszt wspomnianego już zamówienia od SASA to prawie 13 mln euro. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.