Elektromobilność Solaris Urbino 15 LE electric – nowy międzymiastowy autobus elektryczny 30 kwietnia 2020 Elektromobilność Solaris Urbino 15 LE electric – nowy międzymiastowy autobus elektryczny 30 kwietnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Jeszcze w tym roku firma Solaris przedstawi nowy autobus w swoim portfolio. Będzie to ich pierwszy pojazd elektryczny przeznaczony do tras międzymiastowych. Pierwszym odbiorcą nowego autobusu mają być przewoźnicy skandynawscy. Reklama Solaris Urbino 15 LE electric będzie elektrycznym autobusem o trzech osiach z certyfikacją na przejazdy nie tylko międzymiastowe, ale również na śródmiejskie (certyfikaty II i I klasy). Marka z Bolechowa posiadała już autobusy tego typu. Ich produkcja zaczęła się w 1999 roku, ale były wtedy napędzane silnikiem spalinowym i na gaz CNG. Sprzedano wówczas blisko 1300 egzemplarzy. – Jestem przekonany, że nasza najnowsza konstrukcja będzie odpowiedzią na zapotrzebowanie europejskich przewoźników w tym segmencie. Premierę autobusu planujemy jeszcze w tym roku – zapowiada Petros Spinaris, Wiceprezes firmy Solaris. Solaris Urbino 15 LE electric – dane techniczne W autobusie będą zamontowane baterie Solaris High Energy+, które marka zaprezentowała w minionym roku. Sześć magazynów – dwa na dachu i cztery w tylnej części pojazdu, będą zdolne przechować ponad 470 kWh energii elektrycznej. Dopuszczalne będzie ładowanie ich przez plug-in albo z pomocą pantografu, w zależności od życzenia klienta. Pojazd będzie napędzał silnik elektryczny CeTrax o mocy 300 kW, chłodzony cieczą. Napęd z kolei trafi na oś środkową autobusu. Aby zminimalizować zużycie energii w tym obszarze, ma zostać wykorzystana technologia SiC, czyli układy wyposażone w półprzewodniki z węglika krzemu. Solaris Urbino 15 LE electric na drogach Pierwsze dwa autobusy Urbino 15 LE mają trafić do przewoźników w Skandynawii. Będa one zgodne z tamtejszymi normami “Busnordic” oraz tak zwanym “pakietem skandynawskim”, który obejmuje rozwiązania zapewniające komfort termiczny z autobusie, oświetlenie bądź też typ foteli pasażerskich do przewozów międzymiastowych. Dodatkowo pojazdy mogą zostać wyposażone w “piasecznice”, czyli urządzenia umożliwiające ruszać na bardzo oblodzonych lub zaśnieżonych drogach. Pojazd będzie ogrzewany w technologii hybrydowej z użyciem pompy ciepła. – Pomimo tego, że budujemy nowy model niskowejściowego autobusu elektrycznego głównie z myślą o rynkach skandynawskich, to oczywiście nie ograniczamy się do oferowania tego pojazdu tylko w tych krajach. Będzie on dostępny dla wszystkich operatorów, którzy szukają trójosiowych autobusów LE do przewozów miejskich i międzymiastowych. To także całkowicie bezemisyjna alternatywa w tej klasie dla autobusów CNG – dodaje Spinaris. Elektrobusy będą oferowane z dwoma lub trzema parami drzwi (2-2-0 albo 2-2-1). W nowym pojeździe znajdzie się aż 55 pasażerskich miejsc siedzących w klasie II. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.