Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Solaris Urbino 15 LE electric – nowy międzymiastowy autobus elektryczny

Solaris Urbino 15 LE electric – nowy międzymiastowy autobus elektryczny

Jeszcze w tym roku firma Solaris przedstawi nowy autobus w swoim portfolio. Będzie to ich pierwszy pojazd elektryczny przeznaczony do tras międzymiastowych. Pierwszym odbiorcą nowego autobusu mają być przewoźnicy skandynawscy.

swiat oze cfs wrze 420x250 1swiat oze cfs wrze 925x200 1
Reklama

Solaris Urbino 15 LE electric będzie elektrycznym autobusem o trzech osiach z certyfikacją na przejazdy nie tylko międzymiastowe, ale również na śródmiejskie (certyfikaty II i I klasy).  Marka z Bolechowa posiadała już autobusy tego typu. Ich produkcja zaczęła się w 1999 roku, ale były wtedy napędzane silnikiem spalinowym i na gaz CNG. Sprzedano wówczas blisko 1300 egzemplarzy. 

Jestem przekonany, że nasza najnowsza konstrukcja będzie odpowiedzią na zapotrzebowanie europejskich przewoźników w tym segmencie. Premierę autobusu planujemy jeszcze w tym roku  – zapowiada Petros Spinaris, Wiceprezes firmy Solaris.

Solaris Urbino 15 LE electric – dane techniczne

W autobusie będą zamontowane baterie Solaris High Energy+, które marka zaprezentowała  w minionym roku. Sześć magazynów – dwa na dachu i cztery w tylnej części pojazdu, będą zdolne przechować ponad 470 kWh energii elektrycznej. Dopuszczalne będzie ładowanie ich przez plug-in albo z pomocą pantografu, w zależności od życzenia klienta. 

Pojazd będzie napędzał silnik elektryczny CeTrax o mocy 300 kW, chłodzony cieczą. Napęd z kolei trafi na oś środkową autobusu. Aby zminimalizować zużycie energii w tym obszarze, ma zostać wykorzystana technologia SiC, czyli układy wyposażone w półprzewodniki z węglika krzemu.

Solaris Urbino 15 LE electric na drogach

Pierwsze dwa autobusy  Urbino 15 LE mają trafić do przewoźników w Skandynawii. Będa one zgodne z tamtejszymi normami “Busnordic” oraz tak zwanym “pakietem skandynawskim”, który obejmuje rozwiązania zapewniające komfort termiczny z autobusie, oświetlenie bądź też typ foteli pasażerskich do przewozów międzymiastowych. Dodatkowo pojazdy mogą zostać wyposażone w “piasecznice”, czyli urządzenia umożliwiające ruszać na bardzo oblodzonych lub zaśnieżonych drogach. Pojazd będzie ogrzewany w technologii hybrydowej z użyciem pompy ciepła.  

 – Pomimo tego, że budujemy nowy model niskowejściowego autobusu elektrycznego głównie z myślą o rynkach skandynawskich, to oczywiście nie ograniczamy się do oferowania tego pojazdu tylko w tych krajach. Będzie on dostępny dla wszystkich operatorów, którzy szukają trójosiowych autobusów LE do przewozów miejskich i międzymiastowych. To także całkowicie bezemisyjna alternatywa w tej klasie dla autobusów CNGdodaje Spinaris.

Elektrobusy będą oferowane z dwoma lub trzema parami drzwi (2-2-0 albo 2-2-1). W nowym pojeździe znajdzie się aż 55 pasażerskich miejsc siedzących w klasie II.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.