Wiadomości OZE Spływa coraz więcej zamówień na wodór 08 marca 2019 Wiadomości OZE Spływa coraz więcej zamówień na wodór 08 marca 2019 Przeczytaj także Na wodór Wodór bez paliwa. Lublin pokazuje luki w polskiej strategii transportu wodorowego Polska inwestuje miliardy w zeroemisyjny transport publiczny, a miasta chętnie kupują autobusy wodorowe, dzięki wysokim rządowym dotacjom. Jednak projekt z Lublina, który z dnia na dzień ogłosił upadłość, odsłania luki w zarządzaniu transportem wodorowym w Polsce. Chociaż samorządy dostają środki na zakup pojazdów – same muszą opłacić koszty paliwa, którego ceny i dostępność stają się kluczową barierą. Na wodór Tysiące nowych ładowarek, jedna stacja wodorowa. Czy Polska rezygnuje z wodoru? Wodorowa rewolucja w Polsce nie nadeszła. Najnowsze dane NFOŚiGW pokazują, że wsparcie nie jest skuteczne. Rząd inwestuje w tysiące nowych punktów ładowania aut elektrycznych, a wodór mimo szumnych zapowiedzi okazuje się zbyt drogi, zbyt trudny i zbyt mało efektywny. Co stanie się z przedsiębiorstwami, które zdecydowały się na wodorowe autobusy? Francuska firma McPhy Energy, specjalizująca się w produkcji i dystrybucji wodoru, ogłosiła, od początku roku otrzymała stałe zamówienia o wartości ponad 5 milionów euro. Oznacza to dla przedsiębiorstwa bardzo udany start w 2019 rok. Reklama – Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak zaczęliśmy dla nas 2019, ponieważ osiągnęliśmy oczekiwany pozytywny trend, który przewidzieliśmy. Te nieprzerwane zamówienia są potwierdzeniem naszej strategii produktowej na trzech kluczowych rynkach wodoru – mobilności, przemysłu i energii – powiedział Pascal Mauberger, prezes i dyrektor generalny McPhy. – Na rynku mobilności o zerowej emisji zarejestrowaliśmy zamówienie na sześć stacji McFilling 20-350 w ramach projektu EAS-HyMob, co pokazuje, że nasza oferta jest dobrze dopasowana do francuskiej strategii rozmieszczania infrastruktury tankowania wodoru – dodał. Ponadto firma wprowadziła na rynek niemiecki swój pierwszy elektrolizer wyposażony w elektrody o wysokiej gęstości prądu opracowane wspólnie z De Nora. – Elektrolizer podwoi objętość wytwarzanego wodoru. Te dwa nowe megawaty podniosą do 16 MW moc elektrolizy wysokiej mocy, którą wdrożyliśmy. Ma to zasadnicze znaczenie dla dekarbonizacji na dużą skalę zastosowań w przemyśle, mobilności i energetyce – ocenił Pascal Mauberger. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.