Elektromobilność Sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach wciąż rośnie 12 września 2017 Elektromobilność Sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach wciąż rośnie 12 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Zdaniem chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów sprzedaż pojazdów elektrycznych w tym kraju w czerwcu 2017 roku wyniosła pięćdziesiąt dziewięć tysięcy egzemplarzy. Oznacza to wzrost o 33 procent w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Reklama Zwiększyła się również produkcja – w czerwcu z chińskich linii produkcyjnych zjechało sześćdziesiąt pięć tysięcy samochodów elektrycznych, co wskazuje na wzrost o 43,4 procent w stosunku do roku ubiegłego. Nie zmienia to jednak faktu, że pojazdy elektryczne stanowiły jedynie 2,7 procent wszystkich samochodów kupionych w czerwcu poprzedniego roku. Wyniki za pierwsze półrocze 2017 roku kształtują się na podobnym poziomie. Sprzedano sto dziewięćdziesiąt pięć tysięcy pojazdów elektrycznych, a wyprodukowano ich dwieście dwanaście tysięcy. To wzrost kolejno o 14,4 procent oraz 19,7 procent. Udział sprzedaży samochodów elektrycznych w pierwszej połowie 2017 roku wyniósł 1,5 procent. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.