Wiadomości OZE Stacje wodorowe w Japonii powstaną szybciej 30 maja 2017 Wiadomości OZE Stacje wodorowe w Japonii powstaną szybciej 30 maja 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Toyota, Air Liquide Japan i 9 innych japońskich przedsiębiorstw podpisały memorandum o wspólnej budowie kolejnych stacji tankowania wodoru w Japonii. Do 2020 roku w tym kraju ma powstać 160 takich stacji. Reklama Porozumienie ma na celu przyspieszenie budowy stacji wodorowych w Japonii na wczesnym etapie komercjalizacji samochodów na ogniwa paliwowe. Jest to odpowiedź na wprowadzenie strategicznego planu japońskiego rządu („Strategic Roadmap for Hydrogen and Fuel Cells”2), który zakłada, że do 2020 roku w Japonii będzie działało 160 stacji wodorowych, a na drogach znajdzie się 40 tys. aut na ogniwa paliwowe. Przedstawiciele japońskich przedsiębiorstw są zdania, że na wczesnym etapie komercjalizacji wodoru w motoryzacji firmy inwestujące w tę technologię powinny ze sobą współpracować, a każdy podmiot powinien wykonać swoją część wspólnego programu. Dzięki strategicznej budowie stacji tankowania wodoru zwiększy się zainteresowanie klientów samochodami na ogniwa paliwowe i wzrośnie liczba zamówień na te auta. Członkowie porozumienia rozważają powołanie nowej spółki w 2017 roku. Jej zadaniem byłaby systematyczna budowa stacji wodorowych, wprowadzenie samochodów na ogniwa paliwowe do szerokiego użytku oraz uzyskanie niezależności finansowej przez stacje tankowania poprzez redukcję kosztów i zwiększenie wydajności. Współpraca obejmuje także przegląd rządowych regulacji w tej dziedzinie. Toyota jest producentem napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi sedana Mirai, który zadebiutował na japońskim rynku w 2014 roku. Samochód nie emituje żadnych niepożądanych substancji, ma zasięg od 550 do 750 km na jednym tankowaniu, natomiast czas tankowania wynosi około trzech minut. Model jest dostępny w Japonii, USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Danii, Belgii, Norwegii i Holandii. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.