Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Starbucks wyeliminuje plastikowe słomki do 2020 roku

Starbucks wyeliminuje plastikowe słomki do 2020 roku

Popularna sieć kawiarni Starbucks zapowiedziała, że zobowiązuje się do wyeliminowania plastikowych słomek ze wszystkich punktów obsługowych do 2020 roku.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Agencja Reuters zauważa, że deklaracja pojawiła się kilka dni po tym, jak miasto Seattle (siedziba Starbucksa) zakazało używania plastikowych słomek i przyborów kuchennych w związku z globalnym naciskiem na ograniczenie użycia jednorazowych tworzyw sztucznych. Kawiarnia zapowiedziała, że będzie stopniowo wycofywać plastikowe elementy z asortymentu w 29 tys. punktach obsługi. Przewiduje się, że w skali roku wyeliminowany zostanie minimum miliard plastikowych słomek.

Jaka będzie w przyszłości alternatywa dla popularnych dziś napojów ze słomkami? W przypadku Starbucksa zaprojektowano pokrywki bez słomki, które będą standardowo używane do mrożonej kawy, herbat oraz napojów espresso. Obecnie pokrywka jest dostępna już w ponad 8 tysiącach punktów w USA i w Kanadzie. Ponadto Starbucks rozpocznie sprzedaż napojów ze słomkami wykonanymi z alternatywnego tworzywa – w tym z papieru i kompostowalnego plastiku.

„Dla naszych partnerów i konsumentów jest to kamień milowy w realizacji globalnego serwowania kawy naszym klientom w bardziej zrównoważony sposób”, wyjaśnił Kevin Johnson, prezes i dyrektor generalny Starbucks.

Poprzez zmianę asortymentu na bardziej przyjazny środowisku Starbucks chce także zachęcić inne kawiarnie do podejmowanie podobnych kroków. „Plastikowe słomki, które ostatecznie lądują w naszych oceanach mają niszczycielski wpływ na gatunki zwierząt. Jako partner Starbucks w inicjatywach redukcji odpadów, takich jak Next Gen Consortium Cup Challenge i WWF’s Cascading Materials Vision, mamy nadzieję, że inni pójdą w jego ślady”, wyjaśniła Erin Simon, dyrektor ds. badań i rozwoju w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz materiałoznawstwa w World Wildlife Fund (WWF).

Decyzja Starbucks o wycofaniu jednorazowych plastikowych słomek jest jaskrawym przykładem ważnej roli, jaką firmy mogą odgrywać w ochronie mórz i wód. „W przypadku ośmiu milionów ton plastiku wpadającego do oceanu każdego roku, nie możemy sobie pozwolić na to, by przemysł siedział z boku. Jesteśmy wdzięczni za przywództwo Starbucks w tej przestrzeni”, powiedział Nicholas Mallos, dyrektor programu „Trash Free Seas” organizacji Ocean Conservancy.

Starbucks ma 30-letnie doświadczenie w zakresie zrównoważonego rozwoju we wszystkich aspektach swojej działalności, w tym w 99% produkcji „etycznej” kawy. Oprócz dzisiejszej zapowiedzi wcześniej sieć kawiarni zobowiązała się przeznaczyć 10 milionów dolarów na realizację projektów związanych z opracowywaniem ekologicznych produktów.

W zeszłym miesiącu rywalizująca ze Starbucksem sieć McDonald Corporation ogłosiła plany przejścia na słomki papierowe w restauracjach w Wielkiej Brytanii i Irlandii, począwszy od września bieżącego roku do 2019 roku. Reuters podkreśla, że decyzja McDonalda nie dotyczy jednak innych, globalnych restauracji. Padła propozycja zbadania wpływu plastikowych słomek w 37 tys. restauracjach na świecie, co byłoby krokiem w kierunku procesu eliminacji plastikowych słomek na świecie. Pomysł ten został jednak zablokowany przez akcjonariuszy w maju bieżącego roku.

Źródło: Starbucks, Reuters

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.