Wiadomości OZE Starbucks zainwestuje 10 milionów dolarów w opracowanie kubka przyjaznego środowisku 06 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Starbucks zainwestuje 10 milionów dolarów w opracowanie kubka przyjaznego środowisku 06 kwietnia 2018 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Starbucks to największa na świecie sieć kawiarni z prawie sześćdziesięcioletnią tradycją. Z racji swojej popularności, co roku jej kawiarnie odwiedzają licznie klienci, tylko po to, by napić się kawy w charakterystycznym kubku z zielonym logo. Jak podaje sama firma, co roku wykorzystuje ona ok. 6 miliardów kubków. Dlatego zdecydowała się na podjęcie działań, które mógłby pomóc ograniczyć negatywny wpływ użytkowanych przez nią opakowań jednorazowego użytku na środowisko naturalne. Aż 10 milionów dolarów przeznaczy na opracowanie nowego, bardziej ekologicznego kubka. W tym celu Starbucks nawiązał współpracę z firmą Closed Loop Partners, która pomoże w organizacji pro-ekologicznego konkursu Next Gen Cup Challenge. Podczas niego zostaną nagrodzone najlepsze przyjazne środowisku projekty ekologicznego kubka, który zastąpiłby ten użytkowany obecnie. Według założeń kubek powinien nadawać się do recyklingu i kompostowania. Pula nagród w konkursie będzie wynosić 10 milionów dolarów, co z pewnością będzie dodatkową motywacją dla jego uczestników. Reklama Amerykańska sieć chce wspierać innowacyjne pomysły, ponieważ ma świadomość, że ich wdrożenie mogłoby przynieść obustronne korzyści, zarówno dla przyrody jak i wizerunku firmy. „Nikt nie jest zadowolony z postępów poczynionych przez branżę do tej pory. To nie idzie do przodu tak szybko, jak powinno. Dlatego dzisiaj ogłaszamy skok w przód, by jako branża dostarczyć w pełni nadający się do przetworzenia i kompostowania kubek, z założeniem, że stanie się to za trzy lata”, powiedziała wicedyrektor Starbucksa, Colleen Chapman. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.