Wiadomości OZE Starbucks zainwestuje 10 milionów dolarów w opracowanie kubka przyjaznego środowisku 06 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Starbucks zainwestuje 10 milionów dolarów w opracowanie kubka przyjaznego środowisku 06 kwietnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Starbucks to największa na świecie sieć kawiarni z prawie sześćdziesięcioletnią tradycją. Z racji swojej popularności, co roku jej kawiarnie odwiedzają licznie klienci, tylko po to, by napić się kawy w charakterystycznym kubku z zielonym logo. Jak podaje sama firma, co roku wykorzystuje ona ok. 6 miliardów kubków. Dlatego zdecydowała się na podjęcie działań, które mógłby pomóc ograniczyć negatywny wpływ użytkowanych przez nią opakowań jednorazowego użytku na środowisko naturalne. Aż 10 milionów dolarów przeznaczy na opracowanie nowego, bardziej ekologicznego kubka. W tym celu Starbucks nawiązał współpracę z firmą Closed Loop Partners, która pomoże w organizacji pro-ekologicznego konkursu Next Gen Cup Challenge. Podczas niego zostaną nagrodzone najlepsze przyjazne środowisku projekty ekologicznego kubka, który zastąpiłby ten użytkowany obecnie. Według założeń kubek powinien nadawać się do recyklingu i kompostowania. Pula nagród w konkursie będzie wynosić 10 milionów dolarów, co z pewnością będzie dodatkową motywacją dla jego uczestników. Reklama Amerykańska sieć chce wspierać innowacyjne pomysły, ponieważ ma świadomość, że ich wdrożenie mogłoby przynieść obustronne korzyści, zarówno dla przyrody jak i wizerunku firmy. „Nikt nie jest zadowolony z postępów poczynionych przez branżę do tej pory. To nie idzie do przodu tak szybko, jak powinno. Dlatego dzisiaj ogłaszamy skok w przód, by jako branża dostarczyć w pełni nadający się do przetworzenia i kompostowania kubek, z założeniem, że stanie się to za trzy lata”, powiedziała wicedyrektor Starbucksa, Colleen Chapman. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.