Elektromobilność Szef Fiat Chrysler Automobiles jest niechętnie nastawiony do samochodów elektrycznych 17 października 2017 Elektromobilność Szef Fiat Chrysler Automobiles jest niechętnie nastawiony do samochodów elektrycznych 17 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Sergio Marchionne, pełniący funkcję szefa koncernu Fiat Chrysler Automobiles, wypowiedział się na temat postępującej elektryfikacji branży motoryzacyjnej. Jego zdaniem samochody elektryczne są złudną rewolucją, które wcale nie przyczyni się do polepszenia kondycji planety. Reklama Jeśli nie przeprowadzisz pełnej analizy źródeł energii elektrycznej, jej pochodzenia, jak ładuje się akumulatory samochodów, jakie są koszty względem emisji CO2 i ochrony środowiska, twierdzenie, że uratujemy planetę dzięki pojazdom elektrycznym jest nonsensem. Jeśli podstawą produkcji aut bezemisyjnych jest energia jądrowa, to mamy problem. Będziemy postępować właściwie, ale przy użyciu niewłaściwych środków – stwierdził Marchionne. Powyższa argumentacja ma w sobie ziarno prawdy, jednak nie sprawdza się ona globalnie. Wiele państw zachodnich podejmuje działania zmierzające do zreformowania własnej energetyki, jak czynią to między innymi Francja czy kraje skandynawskie. To właśnie tam samochody elektryczne najbardziej zyskują na popularności. Są również miasta, jak m.in. Wiedeń, gdzie zostanie rozbudowana infrastruktura ładowania oparta o odnawialne źródła energii. Sergio Marchionne niewątpliwie poruszył ważną kwestię, lecz za kilkanaście lat jego opinia może się już zupełnie zdezaktualizować. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.