Elektromobilność Szef Fiat Chrysler Automobiles jest niechętnie nastawiony do samochodów elektrycznych 17 października 2017 Elektromobilność Szef Fiat Chrysler Automobiles jest niechętnie nastawiony do samochodów elektrycznych 17 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Sergio Marchionne, pełniący funkcję szefa koncernu Fiat Chrysler Automobiles, wypowiedział się na temat postępującej elektryfikacji branży motoryzacyjnej. Jego zdaniem samochody elektryczne są złudną rewolucją, które wcale nie przyczyni się do polepszenia kondycji planety. Reklama Jeśli nie przeprowadzisz pełnej analizy źródeł energii elektrycznej, jej pochodzenia, jak ładuje się akumulatory samochodów, jakie są koszty względem emisji CO2 i ochrony środowiska, twierdzenie, że uratujemy planetę dzięki pojazdom elektrycznym jest nonsensem. Jeśli podstawą produkcji aut bezemisyjnych jest energia jądrowa, to mamy problem. Będziemy postępować właściwie, ale przy użyciu niewłaściwych środków – stwierdził Marchionne. Powyższa argumentacja ma w sobie ziarno prawdy, jednak nie sprawdza się ona globalnie. Wiele państw zachodnich podejmuje działania zmierzające do zreformowania własnej energetyki, jak czynią to między innymi Francja czy kraje skandynawskie. To właśnie tam samochody elektryczne najbardziej zyskują na popularności. Są również miasta, jak m.in. Wiedeń, gdzie zostanie rozbudowana infrastruktura ładowania oparta o odnawialne źródła energii. Sergio Marchionne niewątpliwie poruszył ważną kwestię, lecz za kilkanaście lat jego opinia może się już zupełnie zdezaktualizować. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.