Elektromobilność Szwedzkie miasta będą mogły samodzielne decydować o zakazach wjazdu dla samochodów spalinowych 03 kwietnia 2018 Elektromobilność Szwedzkie miasta będą mogły samodzielne decydować o zakazach wjazdu dla samochodów spalinowych 03 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Samochody elektryczne zyskują na popularności, co pokazują statystyki. Najwięcej jest ich na skandynawskich drogach, ponieważ kraje, takie jak: Norwegia, Szwecja czy Dania, promują elektromobilność i ochronę środowiska naturalnego. Mimo to nadal opracowywane są tam kolejne ustawy i rozporządzenia, prowadzące do zredukowania ilości aut spalinowych. Rząd w Sztokholmie zadecydował, że od 2020 roku każde z miast będzie mogło samodzielnie decydować o ograniczeniach nakładanych na samochody spalinowe. Oznacza to, że już za trzy lata, każda szwedzka gmina czy miasto będzie mogło niezależnie tworzyć strefy czystego powietrza, zakazując wjazdu do nich kierowcom samochodów nie spełniających określonych norm. Reklama By jednak nie wywoływać chaosu, każde z miast ograniczenia wprowadzi stopniowo. Początkowo będzie można nakładać je wyłącznie na samochody diesla z silnikami nie spełniającymi normy Euro 5 i wyższych. Po 1 lipca 2022 roku będzie możliwa radykalizacja ograniczeń do standardów Euro 6. Nie jest wykluczone, że ograniczenia będą zmieniać się na przestrzeni następnych lat. Wprowadzone w Szwecji prawo pozwoli na niezależne działania poszczególnych jednostek terytorialnych, bez zwracania się o zgodę do władz centralnych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.