Elektromobilność Szwedzkie miasta będą mogły samodzielne decydować o zakazach wjazdu dla samochodów spalinowych 03 kwietnia 2018 Elektromobilność Szwedzkie miasta będą mogły samodzielne decydować o zakazach wjazdu dla samochodów spalinowych 03 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Samochody elektryczne zyskują na popularności, co pokazują statystyki. Najwięcej jest ich na skandynawskich drogach, ponieważ kraje, takie jak: Norwegia, Szwecja czy Dania, promują elektromobilność i ochronę środowiska naturalnego. Mimo to nadal opracowywane są tam kolejne ustawy i rozporządzenia, prowadzące do zredukowania ilości aut spalinowych. Rząd w Sztokholmie zadecydował, że od 2020 roku każde z miast będzie mogło samodzielnie decydować o ograniczeniach nakładanych na samochody spalinowe. Oznacza to, że już za trzy lata, każda szwedzka gmina czy miasto będzie mogło niezależnie tworzyć strefy czystego powietrza, zakazując wjazdu do nich kierowcom samochodów nie spełniających określonych norm. Reklama By jednak nie wywoływać chaosu, każde z miast ograniczenia wprowadzi stopniowo. Początkowo będzie można nakładać je wyłącznie na samochody diesla z silnikami nie spełniającymi normy Euro 5 i wyższych. Po 1 lipca 2022 roku będzie możliwa radykalizacja ograniczeń do standardów Euro 6. Nie jest wykluczone, że ograniczenia będą zmieniać się na przestrzeni następnych lat. Wprowadzone w Szwecji prawo pozwoli na niezależne działania poszczególnych jednostek terytorialnych, bez zwracania się o zgodę do władz centralnych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.