Elektromobilność Tesla wyraźnym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych 12 maja 2020 Elektromobilność Tesla wyraźnym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych 12 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecznie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? Tesla sprzedała w pierwszym kwartale tego roku więcej pojazdów elektrycznych niż Renault i Volkswagen łącznie. Tym samym umacnia pozycję światowego lidera branży EV. Reklama Firma Elona Muska kontroluje 29 proc. światowego rynku. W pierwszym kwartale tego roku łączna sprzedaż aut elektrycznych od amerykańskiego producenta sięgnęła ponad 88 tys. sztuk. Tym samym Tesla z dużą różnicą wyprzedza Renault, które ze sprzedażą niemal 40 tys. aut awansowało z 4. na 2. Miejsce rankingu sprzedaży oraz Volkswagena, który sprzedał niemal 34 tys. aut. Silną pozycję utrzymuje koncern Hyundai-Kia. Sprzedaż utrzymał w pierwszym kwartale wyniosła ponad 24 tys. sztuk. Spektakularny spadek zanotował chiński producent BYD. Z pierwszej pozycji w rankingu w zeszłym roku spadł na piątą sprzedając niespełna 19 tys. sztuk. W analogicznym okresie ubiegłego roku liczba ta była ponad dwukrotnie większa. Chiński producent przewiduje jednak wzrost sprzedaży o 24 proc. w połowie roku. Przyczynić się do tego może decyzja chińskiego rządu o przedłużeniu programu dopłat do aut elektrycznych. Dodajmy, że wyraźna przewaga Tesli nad konkurencją widoczna jest również po uwzględnieniu sprzedaży aut hybrydowych typu plug-in (PHEV). Amerykański producent sprzedał o 50 proc. więcej samochodów elektrycznych na całym świecie niż Volkswagen, który wraz z gamą PHEV zanotował sprzedaż na poziomie niespełna 60 tys. sztuk. Źródło: thedriven.io Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.