Elektromobilność Tesla wyraźnym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych 12 maja 2020 Elektromobilność Tesla wyraźnym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych 12 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Coraz częściej jeździmy elektrycznymi hulajnogami. Rośnie też liczba wypadków z ich udziałem Elektryczne hulajnogi stają się nieodłącznym elementem krajobrazu miejskiego w Polsce, wpisując się w rosnącą tendencję wykorzystywania zrównoważonych środków transportu. W kontekście Europejskiego Tygodnia Mobilności (ETM), który odbywa się w dniach 16-22 września, temat ten nabiera szczególnego znaczenia, m.in. pod kątem bezpieczeństwa użytkowników. Elektromobilność Nawet 20 lat w elektryku! Baterie w autach elektrycznych degradują się coraz wolniej Krytycy elektromobilności zwracają uwagę, że, podobnie jak w przypadku telefonów czy laptopów, baterie samochodów elektrycznych z czasem degradują się. Jak jednak wskazują ostatnie analizy, proces tracenia pojemności przez akumulatory elektryków jest coraz wolniejszy. W 2019 roku postępował on w tempie średnio 2,3% rocznie. Według najnowszych badań, na nowszych modelach wartość ta spadła do 1,8% w skali roku. Tesla sprzedała w pierwszym kwartale tego roku więcej pojazdów elektrycznych niż Renault i Volkswagen łącznie. Tym samym umacnia pozycję światowego lidera branży EV. Reklama Firma Elona Muska kontroluje 29 proc. światowego rynku. W pierwszym kwartale tego roku łączna sprzedaż aut elektrycznych od amerykańskiego producenta sięgnęła ponad 88 tys. sztuk. Tym samym Tesla z dużą różnicą wyprzedza Renault, które ze sprzedażą niemal 40 tys. aut awansowało z 4. na 2. Miejsce rankingu sprzedaży oraz Volkswagena, który sprzedał niemal 34 tys. aut. Silną pozycję utrzymuje koncern Hyundai-Kia. Sprzedaż utrzymał w pierwszym kwartale wyniosła ponad 24 tys. sztuk. Spektakularny spadek zanotował chiński producent BYD. Z pierwszej pozycji w rankingu w zeszłym roku spadł na piątą sprzedając niespełna 19 tys. sztuk. W analogicznym okresie ubiegłego roku liczba ta była ponad dwukrotnie większa. Chiński producent przewiduje jednak wzrost sprzedaży o 24 proc. w połowie roku. Przyczynić się do tego może decyzja chińskiego rządu o przedłużeniu programu dopłat do aut elektrycznych. Dodajmy, że wyraźna przewaga Tesli nad konkurencją widoczna jest również po uwzględnieniu sprzedaży aut hybrydowych typu plug-in (PHEV). Amerykański producent sprzedał o 50 proc. więcej samochodów elektrycznych na całym świecie niż Volkswagen, który wraz z gamą PHEV zanotował sprzedaż na poziomie niespełna 60 tys. sztuk. Źródło: thedriven.io Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.