Elektromobilność Tesla X pokonała Saharę 20 lutego 2018 Elektromobilność Tesla X pokonała Saharę 20 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Podczas wyścigu Budapeszt — Bamako, który jest jednym z największych rajdów amatorskich na świecie, załoga z Chorwacji przemierzyła trasę w samochodzie Tesla X. Wstępnie wydawało się to niemożliwe ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury ładującej. W skład Team Tesla Powered wchodzili Chorwaci: Saša Cvetojević i Oleg Maštruko kierujący autem Tesla X, a także czeski kierowca samochodu wsparcia — Tomas Kovicka. W ciągu 16 dni rajdu pokonali oni 8600 km, dokumentując podróż za pośrednictwem Facebooka. Reklama W przebyciu tak długiego dystansu pomógł generator prądu, który wyruszył w trasę za Teslą X w samochodzie wsparcia. Wyprodukowany przez niego prąd uzupełniła ładowarka zainstalowana w Maroku przez Tesla Club Marocco. Tesla X na pustyni radziła sobie nadzwyczaj dobrze w przeciwieństwie do samochodu wsparcia, który wielokrotnie zapadał się pod piaszczystymi wydmami. Wszystko za sprawą napęd 4×4, który został wcześniej przetestowany w warunkach pustynnych. Chorwacka załoga jako pierwsza pokonała Saharę na pokładzie samochodu z napędem elektrycznym. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.