Transport wodny ożywa?




W Polsce dominuje transport drogowy. Nasz kraj nie jest w tej kwestii odosobniony, bowiem taka sytuacja panuje niemal w całej Europie. Niestety takie rozwiązanie nie jest za bardzo ekologiczne, bowiem spaliny generowane przez pojazdy zatruwają atmosferę. Na szczęście w Polsce zaczyna się korzystać z transportu wodnego, który ma nieco mniej negatywny wpływ na otaczające nas środowisko.

Port w Gliwicach został ponownie uruchomiony po niemal pięcioletniej przerwie. Niestety to jedyna informacja, która może cieszyć, albowiem port będzie wykorzystywany do przewozu węgla do elektrociepłowni, tak aby odciążyć nieco transport kolejowy. W Gliwicach kolejowe dostawy będą przeładowywane i wysyłane dalej, by dostarczyć ładunek do Wrocławia lub Opola, gdzie przy użyciu węgla generowana jest energia elektryczna.

W ostatnim czasie Gliwice odwiedził Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk. Zaznaczył on, że będzie starał się zwiększyć rolę śródlądowego transportu wodnego. Inwestycja w Gliwicach ma być pierwszą, która pomoże osiągnąć wyznaczony cel.

Dodaj komentarz


Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Mogą Ci się także spodobać

Fotowoltaika receptą na smog? Mocne uderzenie od Lidera Rynku

Rocznie z powodu smogu umiera 45 tys. osób. To jest fakt. Jeżeli nie zaczniemy działać, wynik ten będzie jeszcze wyższy, a straty, także finansowe, wzrosną. Najbardziej niebezpieczne dla ludzkiego organizmu są pyły zawieszone PM10 i PM2,5. Cząstki PM10 z łatwością docierają do górnych dróg oddechowych, a następnie do płuc, a pył PM2,5 jest na tyle mały, że może przenikać do krwi.