Wiadomości OZE Tysiące tesli z usterkami układu hamulcowego 09 maja 2017 Wiadomości OZE Tysiące tesli z usterkami układu hamulcowego 09 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Tesla, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek samochodów elektrycznych na świecie wezwała 53 tys. użytkowników modeli S i X do serwisu celem usunięcia usterki układu hamulcowego. Akcja serwisowa dotyczy modeli wyprodukowanych od lutego do października 2016 r. Reklama Producent popularnych samochodów zdecydował się na globalną akcję serwisową po audycie, który wykazał, że do nieprawidłowego funkcjonowania elektrycznego układu hamulcowego dochodzi z powodu zamontowania w hamulcach nieprawidłowych elementów wyprodukowanych przez dostawcę zewnętrznego. Według informacji, jakie podaje Tesla, brak danych wskazujących jakoby hamulec postojowy był już przyczyną wypadków i urazów. Oficjalne pisma skierowane do klientów będą zawierały wskazówki oraz instrukcje dotyczące naprawy lub wymiany wadliwych elementów układu hamulcowego. Akcja serwisowa mająca na celu usunięcie wadliwych podzespołów nie jest pierwszą w historii Tesli. W listopadzie 2015 roku koncern zmuszony był wezwać do serwisów 2,7 tys. modeli X z powodu wadliwego zawiasu w kabinie pasażerskiej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.