Elektromobilność Uber do 2030 roku ma korzystać wyłącznie z pojazdów elektrycznych 01 października 2022 Elektromobilność Uber do 2030 roku ma korzystać wyłącznie z pojazdów elektrycznych 01 października 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Uber postawił sobie za cel oferowanie w swojej flocie wyłącznie pojazdów elektrycznych do 2030 roku. Oznacza to, że kierowcy nieposiadający samochodów elektrycznych nie będą mogli korzystać z platformy. Reklama Uber w 100% elektryczny Uber stawia na auta elektryczne. Do 2025 roku jednym z miast, w którym podróże będą odbywać się w 100% autami elektrycznymi, będzie Amsterdam. Na tym jednak plany firmy się nie kończą. Do końca dekady elektromobilność ma być obowiązującym standardem na zachodnich rynkach Ubera. Mamy cel, aby być w pełni elektrycznym w USA, Kanadzie i Europie – powiedział dla telewizji CBS dyrektor generalny Ubera, Dary Khosrowshahi. Chociaż do 2030 roku zostało jeszcze kilka lat, Uber już teraz umożliwia użytkownikom zamówienie przejazdu pojazdem elektrycznym dzięki usłudze Comfort Electric. Wcześniej ta usługa była oferowana tylko użytkownikom w Kalifornii, ale niedawno Uber rozszerzył ją na 24 miasta w Stanach Zjednoczonych i Vancouver w Kanadzie. Comfort Electric różni się od istniejącej usługi ekologicznej Uber. Dopuszcza ona do przejazdów tylko w pełni elektryczne pojazdy, podczas gdy obecnie kursować mogą także pojazdy hybrydowe. Transport masowy jest bardziej zrównoważony niż samochody, ale platformy wspólnego przejazdu, takie jak Uber, zmniejszają indywidualne potrzeby i konieczność posiadania samochodu. Niższe ceny i wiele korzyści Opcja Comfort Electric jest nadal nieco droższa niż standardowy Uber, ale firma twierdzi, że ceny spadną, gdy więcej kierowców pojazdów elektrycznych zacznie korzystać z aplikacji. Im więcej samochodów elektrycznych mamy na danym rynku, tym bardziej obniżają się ceny i czas oczekiwania – stwierdził Khosrowshahi. Uber ma obecnie w swojej sieci około 25 000 pojazdów elektrycznych. W przyszłym roku planuje podwoić swoją flotę elektryków do 50 000 pojazdów. Według firmy, kierowcy pojazdów elektrycznych aktywni na platformie Uber tylko w 2022 roku ograniczyli zużycie benzyny o ponad 21 milionów litrów. Aby osiągnąć cel stania się platformą o zerowej emisji w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie, Uber przeznaczył 800 mln dolarów na pomoc kierowcom w przejściu na w pełni elektryczne pojazdy do 2025 roku. Termin ten pokrywa się z nowym prawem w Kalifornii, w której do 2030 roku wszystkie pojazdy mają być elektryczne. Transformacja w kierunku zeroemisyjnego transportu odbywa się na świecie dynamicznie, chociaż wciąż boryka się z problemami, takimi jak brak odpowiedniej infrastruktury ładowania. Rynek samochodów z napędem elektrycznym Już 52% osób, które chcą kupić nowy samochód w ciągu najbliższych 24 miesięcy, planuje nabyć auto elektryczne – wynika z badania EY Mobility Consumer Index 2022. Wciąż jednak mamy wiele obaw dotyczących inwestycji w samochód niskoemisyjny. Badanie pokazuje zmiany w mobilności społeczeństw i sposobie w jaki się przemieszczamy. Jego najnowsza edycja została przeprowadzona w marcu 2022 roku na reprezentatywnej grupie 13 tys. respondentów z 18 krajów z całego świata. Jakie są najczęstsze powody przejścia na samochody elektryczne? Respondenci najchętniej podają chęć ochrony środowiska (38% badanych) lecz także rosnące obciążenia i kary związane z korzystaniem z samochodów spalinowych (34%). Dowiedz się więcej: Rynek samochodów z napędem elektrycznym. Co spowalnia jego dynamikę? Elektromobilność to jednak nie tylko samochody elektryczne. W jaki sposób mobilność przyszłości zmieni nasze życie na lepsze? Rewolucja na rynku elektromobilności zmieni nie tylko transport, ale przede wszystkim jakość naszego życia źródło: uber.com, treehugger.com, pionpower.ca, zdj. główne: uber.com/en-GB/newsroom Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.