Wiadomości OZE Ukraiński wynalazek może zrewolucjonizować branżę motoryzacyjną 23 października 2017 Wiadomości OZE Ukraiński wynalazek może zrewolucjonizować branżę motoryzacyjną 23 października 2017 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Choć samochody elektryczne coraz mocniej zakorzeniają się na rynku motoryzacyjnym, to technologia, na jakiej bazują, wciąż dla wielu ludzi jest niezrozumiała i zawiła. Przez kilkadziesiąt lat myślano, że zastąpienie benzyny będzie czymś niemożliwym do zrealizowania, tymczasem zmiany w tej kwestii zachodzą błyskawicznie. Co więcej, wielu inżynierów wciąż pracuje nad udoskonalaniem pojazdów elektrycznych w taki sposób, by były one szybsze, bardziej energooszczędne, a przy tym tańsze. Jedną z takich osób jest Ukrainiec Wadym Demydiuk; zaprojektował on pojazd elektryczny, który nie wymaga akumulatora. Reklama Opracowany przez niego środek transportu nazywa się Tuk-Tuk i na swój sposób jest rewolucyjny. Wszystko dzięki specjalnemu sposobowi przekazywania energii, działającemu z pominięciem akumulatorów. Wadym Demydiuk wykorzystał bowiem zjawisko indukcji, dzięki której prąd przekazywany jest w sposób bezprzewodowy, a przesył energii można porównać do działania sieci bezprzewodowej umożliwiającej dostęp do sieci internetowej. W Tuk-Tuku wykorzystano dodatkowo ultraszybkie przekaźniki energii, dzięki czemu masa pojazdu jest znacznie niższa z uwagi na brak akumulatorów. Tuk-Tuk z racji swojej budowy przypomina nieco rikszę. Pomieści on trójkę pasażerów – dwójkę z przodu oraz jednego na tylnym siedzeniu. W zamyśle autora, pojazd ten ma być czymś pomiędzy motocyklem a małym miejskim samochodem, ułatwiającym przemieszczanie się po mieście. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.