Wiadomości OZE Volkswagen chce wprowadzić w Berlinie możliwość współdzielenia aut elektrycznych od 2019 roku 30 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Volkswagen chce wprowadzić w Berlinie możliwość współdzielenia aut elektrycznych od 2019 roku 30 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Niemiecki gigant motoryzacyjny, firma Volkswagen, poinformowała, iż planuje w przyszłym roku w Berlinie wdrożyć usługę umożliwiającą współdzielenie aut elektrycznych. Spółka ma nadzieję, że pomoże to we wprowadzeniu nowych modeli elektryków na szybko rozwijający się rynek. Reklama Usługa „We Share!” ma ruszyć w drugim kwartale 2019 roku. W ramach tego przedsięwzięcia udostępnione zostanie półtora tysiąca elektrycznych golfów oraz pięćset mniejszych samochodów e-up!, które do floty zostaną dodane później. Auta mają być stopniowo wymieniane na samochody kolejnej generacji z rodziny VW I.D., jak tylko pojazdy te zostaną wprowadzone na rynek. Usługa ma dołączyć do grona innych usług wynajmu w Berlinie, które działają na podobnej zasadzie. Rezerwacja pojazdu odbywa się poprzez telefon komórkowy, a po skończonej jeździe auto można pozostawić na jednym z wyznaczonych parkingów. Firma przewiduje, że sektor ten będzie rósł z prędkością około piętnastu procent rocznie. Planowana jest ekspansja na inne miasta w Niemczech, a także w całej Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (do roku 2020). Firma napotkać może jednak sporą konkurencję w postaci BMW i Daimlera, które połączyły swoje siły w marcu tego roku, łącząc w jedną swoje aplikacje Car2Go oraz DriveNow. Przedsiębiorstwa te planują dostarczać niebawem cały pakiet usług komunikacyjnych – od wynajmu aut, poprzez możliwość wezwania taksówki czy znalezienia i opłacenia parkingu. Już teraz w ich ofercie znajduje się dwadzieścia tysięcy aut do wynajęcia w trzydziestu jeden miastach. Ponad cztery miliony użytkowników zarejestrowało się w ich aplikacji. Volkswagen także ma ambitne plany. Chce zintegrować system z autobusami elektrycznymi, które będą miały „wirtualne przystanki” na żądanie. Obecnie rozwiązanie to testowane jest w Hamburgu. Cała „cyfrowa ofensywa” VW do 2025 roku ma kosztować firmę około trzech i pół miliarda euro. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.