Wiadomości OZE Volkswagen chce wprowadzić w Berlinie możliwość współdzielenia aut elektrycznych od 2019 roku 30 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Volkswagen chce wprowadzić w Berlinie możliwość współdzielenia aut elektrycznych od 2019 roku 30 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Niemiecki gigant motoryzacyjny, firma Volkswagen, poinformowała, iż planuje w przyszłym roku w Berlinie wdrożyć usługę umożliwiającą współdzielenie aut elektrycznych. Spółka ma nadzieję, że pomoże to we wprowadzeniu nowych modeli elektryków na szybko rozwijający się rynek. Reklama Usługa „We Share!” ma ruszyć w drugim kwartale 2019 roku. W ramach tego przedsięwzięcia udostępnione zostanie półtora tysiąca elektrycznych golfów oraz pięćset mniejszych samochodów e-up!, które do floty zostaną dodane później. Auta mają być stopniowo wymieniane na samochody kolejnej generacji z rodziny VW I.D., jak tylko pojazdy te zostaną wprowadzone na rynek. Usługa ma dołączyć do grona innych usług wynajmu w Berlinie, które działają na podobnej zasadzie. Rezerwacja pojazdu odbywa się poprzez telefon komórkowy, a po skończonej jeździe auto można pozostawić na jednym z wyznaczonych parkingów. Firma przewiduje, że sektor ten będzie rósł z prędkością około piętnastu procent rocznie. Planowana jest ekspansja na inne miasta w Niemczech, a także w całej Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (do roku 2020). Firma napotkać może jednak sporą konkurencję w postaci BMW i Daimlera, które połączyły swoje siły w marcu tego roku, łącząc w jedną swoje aplikacje Car2Go oraz DriveNow. Przedsiębiorstwa te planują dostarczać niebawem cały pakiet usług komunikacyjnych – od wynajmu aut, poprzez możliwość wezwania taksówki czy znalezienia i opłacenia parkingu. Już teraz w ich ofercie znajduje się dwadzieścia tysięcy aut do wynajęcia w trzydziestu jeden miastach. Ponad cztery miliony użytkowników zarejestrowało się w ich aplikacji. Volkswagen także ma ambitne plany. Chce zintegrować system z autobusami elektrycznymi, które będą miały „wirtualne przystanki” na żądanie. Obecnie rozwiązanie to testowane jest w Hamburgu. Cała „cyfrowa ofensywa” VW do 2025 roku ma kosztować firmę około trzech i pół miliarda euro. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.