Wiadomości OZE Volkswagen chce wprowadzić w Berlinie możliwość współdzielenia aut elektrycznych od 2019 roku 30 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Volkswagen chce wprowadzić w Berlinie możliwość współdzielenia aut elektrycznych od 2019 roku 30 sierpnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Niemiecki gigant motoryzacyjny, firma Volkswagen, poinformowała, iż planuje w przyszłym roku w Berlinie wdrożyć usługę umożliwiającą współdzielenie aut elektrycznych. Spółka ma nadzieję, że pomoże to we wprowadzeniu nowych modeli elektryków na szybko rozwijający się rynek. Reklama Usługa „We Share!” ma ruszyć w drugim kwartale 2019 roku. W ramach tego przedsięwzięcia udostępnione zostanie półtora tysiąca elektrycznych golfów oraz pięćset mniejszych samochodów e-up!, które do floty zostaną dodane później. Auta mają być stopniowo wymieniane na samochody kolejnej generacji z rodziny VW I.D., jak tylko pojazdy te zostaną wprowadzone na rynek. Usługa ma dołączyć do grona innych usług wynajmu w Berlinie, które działają na podobnej zasadzie. Rezerwacja pojazdu odbywa się poprzez telefon komórkowy, a po skończonej jeździe auto można pozostawić na jednym z wyznaczonych parkingów. Firma przewiduje, że sektor ten będzie rósł z prędkością około piętnastu procent rocznie. Planowana jest ekspansja na inne miasta w Niemczech, a także w całej Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (do roku 2020). Firma napotkać może jednak sporą konkurencję w postaci BMW i Daimlera, które połączyły swoje siły w marcu tego roku, łącząc w jedną swoje aplikacje Car2Go oraz DriveNow. Przedsiębiorstwa te planują dostarczać niebawem cały pakiet usług komunikacyjnych – od wynajmu aut, poprzez możliwość wezwania taksówki czy znalezienia i opłacenia parkingu. Już teraz w ich ofercie znajduje się dwadzieścia tysięcy aut do wynajęcia w trzydziestu jeden miastach. Ponad cztery miliony użytkowników zarejestrowało się w ich aplikacji. Volkswagen także ma ambitne plany. Chce zintegrować system z autobusami elektrycznymi, które będą miały „wirtualne przystanki” na żądanie. Obecnie rozwiązanie to testowane jest w Hamburgu. Cała „cyfrowa ofensywa” VW do 2025 roku ma kosztować firmę około trzech i pół miliarda euro. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.