Wiadomości OZE Volkswagen chce wprowadzić w Berlinie możliwość współdzielenia aut elektrycznych od 2019 roku 30 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Volkswagen chce wprowadzić w Berlinie możliwość współdzielenia aut elektrycznych od 2019 roku 30 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Niemiecki gigant motoryzacyjny, firma Volkswagen, poinformowała, iż planuje w przyszłym roku w Berlinie wdrożyć usługę umożliwiającą współdzielenie aut elektrycznych. Spółka ma nadzieję, że pomoże to we wprowadzeniu nowych modeli elektryków na szybko rozwijający się rynek. Reklama Usługa „We Share!” ma ruszyć w drugim kwartale 2019 roku. W ramach tego przedsięwzięcia udostępnione zostanie półtora tysiąca elektrycznych golfów oraz pięćset mniejszych samochodów e-up!, które do floty zostaną dodane później. Auta mają być stopniowo wymieniane na samochody kolejnej generacji z rodziny VW I.D., jak tylko pojazdy te zostaną wprowadzone na rynek. Usługa ma dołączyć do grona innych usług wynajmu w Berlinie, które działają na podobnej zasadzie. Rezerwacja pojazdu odbywa się poprzez telefon komórkowy, a po skończonej jeździe auto można pozostawić na jednym z wyznaczonych parkingów. Firma przewiduje, że sektor ten będzie rósł z prędkością około piętnastu procent rocznie. Planowana jest ekspansja na inne miasta w Niemczech, a także w całej Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (do roku 2020). Firma napotkać może jednak sporą konkurencję w postaci BMW i Daimlera, które połączyły swoje siły w marcu tego roku, łącząc w jedną swoje aplikacje Car2Go oraz DriveNow. Przedsiębiorstwa te planują dostarczać niebawem cały pakiet usług komunikacyjnych – od wynajmu aut, poprzez możliwość wezwania taksówki czy znalezienia i opłacenia parkingu. Już teraz w ich ofercie znajduje się dwadzieścia tysięcy aut do wynajęcia w trzydziestu jeden miastach. Ponad cztery miliony użytkowników zarejestrowało się w ich aplikacji. Volkswagen także ma ambitne plany. Chce zintegrować system z autobusami elektrycznymi, które będą miały „wirtualne przystanki” na żądanie. Obecnie rozwiązanie to testowane jest w Hamburgu. Cała „cyfrowa ofensywa” VW do 2025 roku ma kosztować firmę około trzech i pół miliarda euro. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.