Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Volkswagen rezygnuje z silników spalinowych i przechodzi na napęd elektryczny

e-volkswagen

Volkswagen rezygnuje z silników spalinowych i przechodzi na napęd elektryczny

Niemiecki producent do 2026 roku przestanie produkować silniki spalinowe, a w ich miejsce pojawią się silniki elektryczne. Strategia firmy została zmieniona poprzez zaostrzenie przepisów emisji spalin. Najprawdopodobniej w 2030 roku zostanie sprzedany ostatni Volkswagen ICE.

Reklama

Główny strateg marki Volkswagen – Michael Jost ogłosił na Handelsblatt Auto Summit, że firma postanowiła zakończyć produkcję silników spalinowych. Dodał, że polityka firmy będzie bazować na napędach elektrycznych. „W roku 2026 zostanie uruchomiony ostatni produkt oparty na platformie spalania” – mówi Michael Jost. Zmiana taktyki firmy podyktowana została poprzez zaostrzenie regulacji środowiskowych w porozumieniu klimatycznym w Paryżu. Nowe restrykcyjne przepisy dążą do obniżenia emisji CO2.

Zmiany nie zostaną wprowadzone nagle, lecz w siedmioletnich cyklach rozwojowych. Jeśli ostatnie projekty inżynierów z Wolfsburga zakończą się w 2025 roku, to ostatni ICE Volkswagen zostanie sprzedany najprawdopodobniej około 2030 roku. Przewiduje się, że po 2030 roku coraz więcej krajów będzie sprzedawać pojazdy elektryczne.

Volkswagen nie zamierza stawiać na hybrydy, lecz na pojazdy z napędem akumulatorowym. Pierwsze samochody elektryczne VW pojawią się na początku przyszłego roku. Jednym z nich będzie samochód elektryczny VW – Porsche Taycan. Kolejny to I.D Neo produkowany w Niemczech, który ma się pojawić w ciągu 12 miesięcy. Inne dwa modele I.D. powstaną w Chinach. W sumie Volkswagen chce wyprodukować do 2030 roku blisko 300 elektrycznych samochodów osobowych, vanów, ciężarówek i motocykli.

Podjęte działania mają przyczynić się do zrównoważonego rozwoju firmy. Niemiecki producent ogłosił, że inwestuje 44 mld euro w technologie przyszłości. Większa część tych pieniędzy – 30 mld euro zostanie przeznaczona na elektromobilność. Volkswagen rozważał także możliwość wprowadzenia do swoich produkcji ogniw akumulatorowych. Ich parterem byłaby wówczas koreańska firma SK Innovation.

Źródła: electrive.com, energetyka24.com, salon24.pl

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.