Elektromobilność Volkswagen rezygnuje z silników spalinowych i przechodzi na napęd elektryczny 13 grudnia 2018 Elektromobilność Volkswagen rezygnuje z silników spalinowych i przechodzi na napęd elektryczny 13 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Niemiecki producent do 2026 roku przestanie produkować silniki spalinowe, a w ich miejsce pojawią się silniki elektryczne. Strategia firmy została zmieniona poprzez zaostrzenie przepisów emisji spalin. Najprawdopodobniej w 2030 roku zostanie sprzedany ostatni Volkswagen ICE. Reklama Główny strateg marki Volkswagen – Michael Jost ogłosił na Handelsblatt Auto Summit, że firma postanowiła zakończyć produkcję silników spalinowych. Dodał, że polityka firmy będzie bazować na napędach elektrycznych. „W roku 2026 zostanie uruchomiony ostatni produkt oparty na platformie spalania” – mówi Michael Jost. Zmiana taktyki firmy podyktowana została poprzez zaostrzenie regulacji środowiskowych w porozumieniu klimatycznym w Paryżu. Nowe restrykcyjne przepisy dążą do obniżenia emisji CO2. Zmiany nie zostaną wprowadzone nagle, lecz w siedmioletnich cyklach rozwojowych. Jeśli ostatnie projekty inżynierów z Wolfsburga zakończą się w 2025 roku, to ostatni ICE Volkswagen zostanie sprzedany najprawdopodobniej około 2030 roku. Przewiduje się, że po 2030 roku coraz więcej krajów będzie sprzedawać pojazdy elektryczne. Volkswagen nie zamierza stawiać na hybrydy, lecz na pojazdy z napędem akumulatorowym. Pierwsze samochody elektryczne VW pojawią się na początku przyszłego roku. Jednym z nich będzie samochód elektryczny VW – Porsche Taycan. Kolejny to I.D Neo produkowany w Niemczech, który ma się pojawić w ciągu 12 miesięcy. Inne dwa modele I.D. powstaną w Chinach. W sumie Volkswagen chce wyprodukować do 2030 roku blisko 300 elektrycznych samochodów osobowych, vanów, ciężarówek i motocykli. Podjęte działania mają przyczynić się do zrównoważonego rozwoju firmy. Niemiecki producent ogłosił, że inwestuje 44 mld euro w technologie przyszłości. Większa część tych pieniędzy – 30 mld euro zostanie przeznaczona na elektromobilność. Volkswagen rozważał także możliwość wprowadzenia do swoich produkcji ogniw akumulatorowych. Ich parterem byłaby wówczas koreańska firma SK Innovation. Źródła: electrive.com, energetyka24.com, salon24.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.